3833473685

3833473685



W Instytucie Informatyki analiza zgodności zagadnień egzaminacyjnych z efektami kształcenia nie była prowadzona. W roku akademickim 2012/13 metody weryfikacji efektów kształcenia były określone w sposób ogólny w sylabusach na w/w rok akademicki. Koordynatorzy przedmiotów roczników objętych Krajowymi Ramami Kwalifikacyjnymi (I rok inżynierski studiów I stopnia i I rok studiów II stopnia) składali sprawozdania z realizacji założonych efektów kształcenia. Są one dostępne w sekretariacie Instytutu Informatyki. W kolejnym roku akademickim te metody weryfikacji zostały uściślone.

Zalecenia

Na wszystkich kierunkach studiów koordynatorzy kursów powinni przygotować w formie załącznika do sylabusa każdego modułu przedmiotowego przykładowe zagadnienia egzaminacyjne pozwalające na sprawdzenie zakładanych efektów kształcenia. Powyższe załączniki wraz sylabusami powinny być dostępne dla studentów w systemie USOS.

Znacznej modyfikacji powinien być poddany raport z realizacji założonych efektów kształcenia. Powinien on zawierać dane statystyczne dotyczące wyników kursu (liczba studentów uczestniczących w kursie, frekwencja na zajęciach, oceny uzyskiwane przez studentów (średnia ocen lub/i liczba poszczególnych ocen (bdb - dst), liczba ocen niedostatecznych w I, II i III terminie zaliczeń).

4. Analiza realizacji praktyk zawodowych.

Studenci kierunku chemia obowiązkowe praktyki zawodowe odbywają po II roku studiów. W roku akademickim 2012/13 praktykę odbyło łącznie 31 studentów. Po zakończeniu praktyki studenci wypełniali ankietę oceny efektów praktyki.

Podstawą zaliczenia praktyki jest jej dokumentacja: dziennik praktyk i karta oceny praktykanta przez pracodawcę. Dokumenty są przechowywane przez opiekuna praktyki. Wyniki analizy ankiety studenckiej:

❖    Atmosfera w miejscu odbywania praktyki: bardzo dobra - 27 wskazań; dobra - 2 wskazania.

❖    Czy Zakładowy Opiekun Praktyk służył pomocą: tak, całkowicie - 27 wskazań; 2 wskazania - nie potrzebowałem pomocy, ale na pewno by mi nie odmówił.

❖    Czy program praktyki był realizowany: tak, całkowicie - 23 wskazań; 6 wskazania - tak, w dużej części.

❖    Czy miał Pani(i) problemy z przystosowaniem się do warunków pracy w miejscu odbywania praktyki: 29 wskazań - nie.

❖    Czy realizacja programu praktyki wymagała dodatkowego przygotowania się do niej: tak, - 3 wskazania (dotyczyły zaznajomienia się ze specjalistyczną aparaturą); 26 wskazań - nie.

❖    Czy w trakcie praktyki wykorzystywał Pan(i) wiedzę i umiejętności nabyte podczas zajęć na uczelni: tak, w dużym stopniu - 15 wskazań; tak, w niewielkim stopniu -13 wskazań; 1 wskazanie - nie były mi one przydatne (wynika to raczej ze specyfiki czynności wykonywanych podczas praktyki - prace administracyjne)

❖    Czy przebyta praktyka zachęciła Pana(ią) do wykonywania zawodu chemika: zdecydowanie tak - 12 wskazań; raczej tak - 17 wskazań. Prawie we wszystkich ankietach studenci uzasadniali swoją odpowiedź podkreślając ważną rolę praktycznej strony zawodu oraz możliwości pogłębienia wiedzy w wąskich specjalnościach, z którymi się zetknęli (produkcja kosmetyków, analizy w laboratoriach SANEPID-u, zakładów mięsnych, przedsiębiorstw wod-kan. Itp.)

❖    Opiekę Zakładowego Opiekuna Praktyki 26 studentów oceniło bardzo dobrze, 3 -dobrze.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
4. Wnioski z analizy zgodności zagadnień egzaminacyjnych z efektami kształcenia dla przedmiotu na Wy
9. Analiza zgodności przygotowanych opisów efektów kształcenia dla kierunku „Automatyka i Robotyka”
Zagadnienia Informacji Naukowej. Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytet
MACIERZ POWIĄZANIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA DLA PRZEDMIOTU Analiza Algorytmów Z EFEKTAMI KSZTAŁCENIA NA
Instytut Informatyki i Mechatroniki Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy Lista zagadnień-pytań
x Zebranie informacji na temat analizowania w szkole wyników egzaminów zewnętrznych oraz próbnych eg
INFORMATYKA Zakres zagadnień egzaminacyjnych dla kandydatów na studia stacjonarne drugiego stopnia 1
ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE „Historia instytucji politycznych”A 1.    Formy ustrojowe w
1.    Analiza zgodności kierunków i profilów studiów prowadzonych przez Instytut z
MACIERZ POWIĄZANIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA DLA PRZEDMIOTU ANALIZA MATEMATYCZNA 1.1 A Z EFEKTAMI KSZTAŁCE
MACIERZ POWIĄZANIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA DLA PRZEDMIOTU Analiza matematyczna 2.1 A Z EFEKTAMI KSZTAŁCE
ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE - PEDAGOGIKA: PYTANIA Z TREŚCI KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCI PEDAGOGIKA
ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE - PEDAGOGIKA: PYTANIA Z TREŚCI KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCI PEDAGOGIKA
ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE - PEDAGOGIKA: PYTANIA Z TREŚCI KSZTAŁCENIA _SPECJALNOŚCI EDUKACJA

więcej podobnych podstron