3307665112

3307665112



•    rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej, dotykowej

•    rozwijanie i doskonalenie zmysłu smaku i zapachu podczas przy gotowywania i smakowania przy rządzonych potraw,

•    kształtowanie umiejętności rozpoznawania i w miarę możliwości nazywania warzyw, owoców i inne artykułów spożywczych na podstawie wyglądu, zapachu i smaku, dotyku

IV. Treści kształcenia i wychowania

Program przeznaczony jest do realizacji w ramach zajęć edukacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znaczny m. Cykl zaplanowany jest do zrealizowania w ciągu całego roku szkolnego, a zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu.

Podczas zajęć realizowane są następujące treści nauczania (zgodne z podstawą programową):

1.    Umiejętności samoobsługi:

-    kształtowanie sprawności niezbędnych w codzienny m życiu doty czących jedzenia i higieny,

-    kształtowanie nawyków i postaw ogólnie akceptowanych w tym zakresie.

2.    Dbałość o zdrowie:

-    utrw alanie podstawowy ch nawyków żyw ieniowych i higieniczny ch

-    przyjmowanie praw idłowej pozycji ciała.

3.    Umiejętność porozumiewania się z otoczeniem:

-    doskonalenie słownictwa ucznia i umiejętności formułow ania wypowiedzi,

-    doskonalenie wymowy.

4.    Rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegania:

-    podczas obserwacji rzeczywistości i na obrazkach

-    przez manipulow anie przedmiotami i porządkow anie przedmiotów

-    przez wyszukiwanie różnic i podobieństw’ oraz zauważanie zmian w otoczeniu.

5.    Ćwiczenia pamięci, szczególności dotykowej, ruchowej i słownej.

6.    Nauka czytania i pisania z wykorzystaniem ćwiczeń:

-    usprawniania koordynacji wzrokowo-ruchowej.

7.    Elementarne umiejętności matematy czne:

-    porównywanie,

-    porządkowanie zbiorów przedmiotów,

-    mierzenie ciężaru, objętości, czasu.

8.    Poznawanie najbliższego otoczenia:

-    sklepów’, punktów usługowych.

9.    Poznawanie najbliższego środowiska społeczno-kulturowego:

-    w drażanie do kulturalnego, społecznie akceptow anego sposobu bycia.

10.    Kształcenie techniczne:

-    poznawanie materiałów’, produktów’ codziennego użytku, ich właściw ości i zastosowań,

-    korzystanie z prostych narzędzi,

-    korzystanie z urządzeń technicznych powszechnego użytku zgodnie z ich przeznaczeniem.

4



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rozrywki0097 Joanna Graban Romana SprawkaTrening słuchu Ćwiczenia rozwijające percepcją słuchową u
Rozwijanie precepcji słuchowej i wzrokowej8 Podziel - z pomocą dorosłego - nazwy rysunków, klaszczą
okładka(11) Szkoła KARTY PRACY Rozwijanie percepcji słuchowej
7 Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową ĆWICZENIAROZWIJAJĄCE PERCEPCJĘ SŁUCHOWĄ 1)   &
Joanna Graban Romana Sprawka Trening słuchu Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u
Joanna Graban Romana Sprawka7r^rrrrrG słuchu Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci
Joanna Graban Romana SprawkaTrening słuchu Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchowy u dzieci RAKMONL
Trening słuchu. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci Joanna Graban, Romana
Joanna Graban Romana Sprawka Trening słuchu Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchowy u dzieci
Cel: Rozwijanie percepcji wzrokowej (!), słuchowej i dotykowej Fiksacja wzroku na kroplach wody, pip
koordynacja wzrokowo ruchowa2 ARKUSZ DO BADANIA PERCEPCJI SŁUCHOWEJ 1. Przeczytaj: a i u d b t m
podręcznik 16. 2005/ 2006 Wzory i obrazki - program rozwijający percepcję wzrokową -
21586 skanuj0025 Frostig M., David H.: Program rozwijający percepcję wzrokową. Wzory i obrazki. Pols
Zaburzenia Percepcji sluchowej 2 50 Tabela 2. Zaburzenia percepcji wzrokowej i orientacji przestrzen
Seuenth SeaŚWIAT DŹWIĘKÓWestaw do ćwiczenia percepcji słuchowej i rozwijania kono Opracowanie

więcej podobnych podstron