4037603495

4037603495



Wymagania rozszerzone

Uczeń

** sprawnie dodaje i odejmuje liczby naturalne w pamięci ** rozwiązuje równania

** zna i stosuje prawa przemienności i łączności dodawania ** sprawnie mnoży liczby naturalne w pamięci ** zna i stosuje prawa przemienności i łączności mnożenia ** sprawnie dzieli liczby naturalne ** wykonuje dzielenie z resztą

wykonuje dzielenie liczb zakończonych zerami ** oblicza wartość wyrażeń arytmetycznych, również zawierających nawiasy ** zna i stosuje prawa rozdzielności mnożenia i dzielenia względem dodawania i odejmowania

** układa wyrażenia arytmetyczne do zadań tekstowych ** oblicza średnią arytmetyczną

Przykładowe zadania

1.    Oblicz.

151 +236    600-124    561+239    615- 102

2.    Wstaw odpowiedni znak < albo = albo >.

136 + 432    500-27

4256+ 12    4256-361

789- 120    600 + 69

3.    Jaką liczbę należy dodać do 36, aby otrzymać 325?

4.    Od różnicy liczb 375 i 120 odejmij liczbę 200.

5.    Oblicz.

(178-56)+ 32    251 -(156-32)

6.    Wstaw nawiasy tak, aby były spełnione równości.

383+ 110-98 = 395    36 + 20-7+ 10 = 39

7.    Oblicz szybko.

200 + 46+100 + 54    200+15 + 300 + 85

153 + 29 + 47    1200 + 93 + 800

17



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Podstawa programowa
4) dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych); sprawdza
•    Dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20. •    Układa działania do
elementariusz72 75 Klasa I-III •    Sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 100. •
M a t e m a t k a k r o k p o k r o k u I Page 01 (30) Rozwiązywanie równańGrupa A Znajdź w
100c63 Tresa naoczami-wymagainJ szczegółowe 1.    Liczby naturalne w dziesiątkowym uk
•i _    1 Dodajemy, odejmujemy i mnożymy liczby zespolone tak. jak wyrażenia algebrai
•i _    1 Dodajemy, odejmujemy i mnożymy liczby zespolone tak. jak wyrażenia algebrai
wie, jaka jest rola zera i liczby 1 w działaniach arytmetycznych biegle dodaje i odejmuje w zakresie
skanuj0025 (29) Dobry dla partii środka. Zamiast przez kolejne liczby naturalne, dzielimy przez: 1,4
Image307 Schemat logiczny układu odejmującego liczby w kodzie 8421 (dla jednej tetrady) oraz wyznacz
liczby naturalne i ulamki kl vi cz iib (1) 8. Oblicz: (l§+0,5) ■ (5§-3,9) = *9. Oto stan oszczędnośc
liczby naturalne i ulamki kl vi cz ii a 8. Oblicz: (l,5 + 2^) • (4^-2,7) *9. Oto stan oszczędności k
skanuj0025 (29) Dobry dla partii środka. Zamiast przez kolejne liczby naturalne, dzielimy przez: 1,4
img061 Wyliczoną ze wzoru (5.16) wartość należy zaokrąglić do najbliższej liczby naturalnej. Przykła
43.    Uzasadnij, że dla dowolnej liczby naturalnej n > 2 spełniona jest równość&n

więcej podobnych podstron