4037603557

4037603557



Rozpoczniemy zajęcia od zdefiniowania tego pojęcia.

Próba zastanowienia się przez młodzież, jak rozumieją „tolerancję” ? Uczniowie podają definicję, wszystkie propozycje zapisywane są na dużym arkuszu papieru.

Przykładowe odpowiedzi.

SZACUNEK WYROZUMIAŁOŚĆ POSZANOWANIE DRUGIEJ OSOBY UZNANIE PRAW DRUGIEJ OSOBY

2.    Podanie definicji „ tolerancji”

Każdemu uczestnikowi rozdam pasek papieru, na którym wypisane są różne definicje zagadnienia. Odczytajcie uważnie definicję oraz zastanówcie się, która z nich jest najbardziej adekwatna do pojęcia „tolerancja” (Załącznik Nrl)

3.    Odczytanie ze Słownika Języka Polskiego oraz Słownika Wyrazów Bliskoznacznych pojęć „ tolerować tolerancyjny, tolerancja.”

Podział młodzieży na 3 grupy, każda z grup będzie miała za zadanie odnaleźć dane pojęcie, przedstawiciel grupy zapisze definicję na planszy, zawieszonej na tablicy.

Praca w grupach ze słownikami.

Odczytanie i zapisanie pojęć .Swobodna rozmowa na temat pojęć.

Zadanie pytań młodzieży.

Czy uważacie że jesteście tolerancyjni?

Czy potraficie zaakceptować poglądy, przekonania innych kolegów?

Czy zachowania kolegi, jego poglądy mogą popsuć wasze relacje?

4 Przeprowadzenie ćwiczenia pt. „ Raj II”

Wychowawca dzieli uczestników zajęć na 3 grupy. Każda z grup będzie miała za zadanie uważnie przeczytać treść ćwiczenia oraz wspólnie z uczestnikami zastanowić się, kogo z wymienionych osób grupa zabrałaby na przymusową wyprawę.

Załącznik Nr 2 .

Rozmowa na temat wykonanego ćwiczenia oraz tolerancji.

5. Określanie granic tolerancji .

W kolejnej części zajęć wychowawca zadaje młodzieży pytanie: „ Wobec jakich sytuacji, zachowań, innych osób powinniśmy być tolerancyjni, a czego nie można tolerować oraz jakie mogą być następstwa braku tolerancji”.

Wychowawca odczytuje uczniom różne sytuacje. Wspólnie zespół będzie szukał odpowiedzi na pytanie, jakie zagrożenia niosą te sytuacje, czego nie można tolerować, i dlaczego ?

Sytuacje - granice tolerancji.

1. Tolerancyjny wykładowca Akademii Medycznej zalicza egzamin studentowi, który nie opanował dokładnie materiału.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym strona6 107 1. Wstęp i prezentacja zajęć warsztatowyc
Polityka picniyżna i inflacja a wzrost gospodarczyProponowany przebieg zajęć1. Rozpocznij zajęcia od
strzygnięcie zależy od czytelnika tego listu. Jeśli prosi się o pożyczkę, to nieodzowną rzecząjest
DSC00067 ^ad tego rodzaju pytaniami zastanawiał się Thomas Malthus
strzygnięcie zależy od czytelnika tego listu. Jeśli prosi się o pożyczkę, to nieodzowną rzecząjest
img454 (6) 36 Sacrum i profanum i Bóg zaczął dzieło Stworzenia od pępka i z tego miejsca świat zaczą
strzygnięcie zależy od czytelnika tego listu. Jeśli prosi się o pożyczkę, to nieodzowną rzecząjest
strzygnięcie zależy od czytelnika tego listu. Jeśli prosi się o pożyczkę, to nieodzowną rzecząjest
strzygnięcie zależy od czytelnika tego listu. Jeśli prosi się o pożyczkę, to nieodzowną rzecząjest
ae, którzy tego pojęcia uży (pisze się nawet o dyskursu1 tama w praktyce społeczn.j ! ,ub
strzygnięcie zależy od czytelnika tego listu. Jeśli prosi się o pożyczkę, to nieodzowną rzecząjest
page0292 290 PLATON. Wypada zastanowić się przez chwilę nad tym mitem przedziwnym. Wszystkie przymio
48826 Image (58) S2 < )l.(iA DAWIDOWK / ( IIYMKOWSKA od pierwszego zdania wiedzieli, że skończy

więcej podobnych podstron