4130650413

4130650413



1. Wnioski z hospitacji zajęć dydaktycznych na Wydziale Społeczno-Technicznym

W roku akademickim 2012/2013 na sześciu kierunkach Wydziału Społeczno-Technicznego

przeprowadzono 30 hospitacji zajęć dydaktycznych losowo wybranych przedmiotów.

W semestrze zimowym ocenie poddano:

■    na kierunku Filologia: PNJN ćwiczenia, Gramatyka opisowa, PNJN fonetyka;

■    na kierunku Mechanika i budowa maszyn: Metrologia warsztatowa, Obróbka ubytkowa, Maszyny technologiczne, Praca przejściowa - konsultacje;

■    na kierunku Pedagogika: Edukacja środowiskowa z metodyką, Metodyka nauki mówienia i czytania, Edukacja matematyczna dziecka z metodyką;

■    na kierunku Politologia: Wstęp do nauki o polityce, Integracja europejska, Partie polityczne i systemy partyjne;

■    na kierunku Praca socjalna: Wprowadzenie do pracy socjalnej, Psychospołeczne aspekty zdrowia i choroby, Warsztat pracy kuratora sądowego;

■    na kierunku Zarządzanie:    Rachunkowość budżetowa, Systemy informatyczne w

rachunkowości.

W semestrze letnim hospitacje przeprowadzono na następujących zajęciach:

■    na kierunku Filologia: PN JA fonetyka, Lektorat języka angielskiego, PNJA gramatyka;

•    na kierunku Mechanika i budowa maszyn: Fizyka, Projektowanie procesów obróbki, Przedmiot specjalnościowy - CAT/D/CAM;

•    na kierunku Pedagogika: Seminaria dyplomowe;

■    na kierunku Politologia: Myśl polityczna, Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Negocjacje;

■    na kierunku Praca socjalna: Psychogerontologia, Profilaktyka patologii społecznych, Zdrowie publiczne i system opieki zdrowotnej;

■    na kierunku Zarządzanie : Bankowość, Rachunkowość finansowa, Badania marketingowe .

Aspekty pozytywne:

■    zajęcia były prowadzone przez nauczycieli akademickich posiadających dużą wiedzę merytoryczną, umiejętności dydaktyczne i zostały wysoko ocenione przez osoby hospitujące;

■    treści hospitowanych zajęć były zgodne z programem przedmiotu;

■    cele zajęć zostały określone właściwie i w odpowiedni sposób przedstawione studentom;

■    treści zajęć przekazywane były studentom przez prowadzących przedmiot w sposób ciekawy, z uwzględnieniem dygresji, widoczne było zainteresowanie omawianą tematyką wykładów i ćwiczeń. Podczas zajęć studenci byli zaangażowani, pracowali w grupach, dyskutowali nad problemowymi pytaniami;

■    zastosowywano nowoczesne techniki i pomoce dydaktyczne odpowiadające treściom i celom realizowanym podczas zajęć;

■    zajęcia były prowadzone w atmosferze wzajemnego zaufania z wykorzystaniem metod wychowawczych, prowadzących cechowała wysoka kultura osobista;

■    wykorzystano odpowiednie metody kształcenia podczas realizacji zajęć;

■    stosowano strategie oparte na ocenianiu kształtującym i samokontroli;

■    zajęcia ćwiczeniowe oparto na przemyślanej strukturze oraz wdrażano studentów do samodzielnego prowadzenia badań;

■    wykłady uzupełniano formami aktywizującymi.

Aspekty negatywne:

•    mała frekwencja na ćwiczeniach, brak sprawdzenia obecności, zbyt duża aktywność wykładowcy, ćwiczenia prowadzone w formie wykładu, brak aktywności i mała samodzielność studentów (dotyczy zwłaszcza kierunku Zarządzanie);

•    stosowanie tradycyjnych metod nauczania (tablica + kreda),

•    brak wykorzystania nowoczesnych metod pomiaru dydaktycznego;

•    nie zawsze wykorzystywano walory wychowawcze zajęć.

Zalecenia:

•    w celu podniesienia atrakcyjności zajęć zwraca się uwagę na wykorzystanie w większym zakresie niż dotychczas multimediów w procesie dydaktycznym;

•    położyć większy nacisk na wzajemne konsultacje przy rozwiązywaniu problemów;

•    więcej uwagi zwrócić na kulturę językową wypowiedzi studentów;

•    uporządkować system zaopatrzenia materiałowego do ćwiczeń warsztatowych i laboratoryjnych; więcej uwagi zwrócić na przestrzeganie wymogów i norm bhp przy obsłudze maszyn i urządzeń (dotyczy kierunku MiBM);

•    zintensyfikować triangulacyjne podejście do badań ewaluacyjnych i projektujących w systemie ćwiczeń i seminariów;

•    w większym stopniu zwrócić uwagę na projektujące podejście w badaniach pedagogicznych związanych z pracą dyplomową (dotyczy kierunku Pedagogika);

•    uaktywnić studentów i zmienić formę prowadzenia ćwiczeń, zastosować nowoczesne metody

2



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
1. Wnioski z hospitacji zajęć dydaktycznych na Wydziale Społeczno-Humanistycznym W roku akademicki
7. Wnioski z samooceny jakości kształcenia na Wydziale Społeczno-Technicznym W wyniku przeprowadzone
Sprawozdanie z działalności Wydziału Nauk Ekonomicznych w roku akademickim 2012/2013 1. W roku akade
11. Dydaktyka: a) Tab. 6. Liczba studentów zarejestrowanych w roku akademickim 2012/2013 STUDIA
Łącznie na kierunku Praca Socjalna w roku akademickim 2012/2013 studiowało 298 osób, w tym: na studi
6. Wnioski z analizy wyników wylosowanych egzaminów na Wydziale Społeczno-Technicznym Na kierunku
5. Wnioski z analizy wyników zaliczeń i egzaminów na Wydziale Społeczno-Technicznym Wyniki zaliczeń
INAUGURACJA- _ zajęć dydaktycznych na Wydziale „Artes Uberales” UW
4. Monitorowanie organizacji i bazy zajęć dydaktycznych Za organizację zajęć dydaktycznych na Wydzia
*** Praktyki zawodowe mają formę uczestniczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych na Wydziale Teolog
2. Wnioski z ankiety oceny nauczycieli prowadzących zajęcia na Wydziale Społeczno-Humanistycznym W r
5. Działalność dydaktyczna W roku akademickim 2012/2013 Wydział kształcił studentów na następujących
KIERUNKI STUDIÓW STACJONARNYCH II stopnia NA WYDZIAŁACH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ W ROKU AKADEMICKI
-314 Liczba absolwentów e) Koła naukowe W roku akademickim 2012/2013 na Wydziale działało 7 kół

więcej podobnych podstron