4544139675

4544139675



PRZEBIEG ZAJĘĆ:

TEMAT: Przedmiot, zakres i związek logopedii z innymi dziedzinami wiedzy. Zaburzenia komunikacji językowej (4 godziny)

Cele szczegółowe:

Po ukończeniu szkolenia uczestnik zna:

-    przedmiot, zakres badań i związek logopedii z innymi dziedzinami nauk;

-    podstawowe pojęcia związane z tymi zagadnieniami.

Zajęcia rozpoczynają się mini-wykładem na temat: „Przedmiot, zakres i związek logopedii z innymi dziedzinami nauk”. Wyjaśnienie podstawowych pojęć dotyczących zaburzeń komunikacji językowej.

Uczestnicy w grupach przystępują do pracy nad plakatem:

I    grupa - „Sytuacja szkolna dziecka z zaburzeniami mowy”. Ważne jest, aby dokonać analizy w obszarach: potrzeby ucznia, relacje z rówieśnikami, zachowania nauczyciela wspierające i niekonstruktywne, konsekwencje psychospołeczne dla ucznia, trudności z jakimi mierzy się dziecko.

II    grupa - „Rola nauczyciela w pracy z uczniem z zaburzeniami mowy”. Analizę należy przeprowadzić w obszarach: trudności z jakimi mierzą się nauczyciele, wiedzy i umiejętności jakich potrzebują? od kogo i jakiego wsparcia potrzebują?

Prezentacja i omówienie pracy grup na forum.

Następnie, podczas dyskusji, mają możliwość podzielenia się własnymi doświadczeniami, na temat znaczenia terapii logopedycznej w procesie rozwoju dziecka z zaburzeniami i wadami mowy. A także podzielenie się spostrzeżeniami przybliżającymi stanowisko innych nauczycieli, rodziców dzieci i grup rówieśniczych w wyżej wymienionym temacie.

Podsumowaniem będzie sformułowanie wniosków wynikających z pracy na tym etapie szkolenia.

Temat: Charakterystyka okresów rozwoju mowy i najczęściej występujących zaburzeń artykulacyjnych (5 godzin)

Cele szczegółowe:

Po ukończeniu kursu uczestnik:

-    potrafi scharakteryzować okresy rozwoju mowy dziecka;

-    rozpoznaje najczęściej występujące zaburzenia i wady mowy.

Prezentacja i wykład, którego celem będzie przedstawienie charakterystyki okresów rozwoju mowy dziecka i najczęściej występujących zaburzeń mowy.

Po krótkiej dyskusji na forum grupy uczestnicy otrzymają opisy różnych przypadków. W 3-4 osobowych zespołach przystępują do analizy informacji o uczniu - rozpoznania i nazwania, na podstawie dostarczonych im danych, zaburzeń mowy lub wad mowy.

Posumowaniem tego etapu szkolenia będzie omówienie wyników pracy w tym zakresie.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
1. Przedmiot, zakres badań i związek logopedii z innymi dziedzinami wiedzy. Logopedia (gr. logos - s
ETŚT Wstęp Temat: Przedmiot, zakres i cel nauczania eksploatacji technicznej środków transportu.Pr
[. PEDAGOGIKA SPECJALNA - SCENARIUSZE ZAJEC (10 godz.) Przebie2 zajęć: Temat: Uczniowie ze specjalny
Związek nauki administracji z innymi dziedzinami wiedzy: •    socjologia (badanie
II Związek literatury z innymi dziedzinami sztuki 1 .Jaki jest współczesny ideał kobiecej urody? Por
Związek literatury z innymi dziedzinami sztuki 1.    Motyw oniryzmu w literaturze i
49348 SWScan00355 Związek retoryki z ■ ■ . * innymi dziedzinami funkcja integrująca funkcja kom
scan002 Wstęp Esej ten zaliczyć można do zakresu prac z pewnej specyficznej dziedziny wiedzy - antro
61701 scan002 Wstęp Esej ten zaliczyć można do zakresu prac z pewnej specyficznej dziedziny wiedzy -
5 zawierać: temat, cel, opis przebiegu zajęć (zilustrowany zdjęciami oraz innymi dokumentami wytworz
Dzienniczek Praktyk Technik?ministracji 4 Przebieg zajęć z zakresu
Temat: Orliki w niebezpieczeństwie Propozycja przebiegu zajęć
Temat 14.2. Własności fiy.vc7.ne i Przebieg zjawisk stanowiących przedmiot badań mechaniki górotworu
Dzienniczek Praktyk Technik?ministracji 5 Przebieg zajęć z zakresu Lp. Data Godziny pracy Liczba g

więcej podobnych podstron