4544140169

4544140169



Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe

Otoczenie konkurencyjne (mikrootoczenie):

Otoczenie mikro jest to otoczenie odnoszące się do konkretnego przedsiębiorstwa działającego na danym obszarze. Tworzą je podmioty, które wpływają na przedsiębiorstwo, ale przedsiębiorstwo może na nie oddziaływać, czyli:

•    klienci;

•    dostawcy;

•    konkurenci istniejący;

•    konkurenci potencjalni;

•    producenci substytutów;

•    instytucje finansowe.

Trafne wykorzystanie otoczenia przedsiębiorstwa pozwala na odniesienie przez nie sukcesu, rozumianego jako zdobycie jak największej liczby klientów na danym rynku (segmencie docelowym) i wypracowanie silnej marki dla siebie, swoich produktów i usług. Otoczenie może być pomocne dla przedsiębiorstwa w dążeniu do osiągnięcia celów, ale źle wykorzystywane może równie dobrze stanowić dla niego ogromne zagrożenie, które w konsekwencji może nawet doprowadzić do upadku firmy.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Otoczenie możemy podzielić na dwie części: markootoczenie or
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Analiza SWOT - zasady Analiza SWOT jest jedną z podstawowych
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Sukces polskiej firmy - czyli dobra znajomość otoczenia
Moduł I: Badania rynkowe i marketingoweBADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE Materiały przedstawione w opra
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe • prowadzone badania dowodzą, że szansa uzyskania odpowiedzi
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Zasady budowy pytań: •    Zasada przechodzeni
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Pamiętaj na koniec: •    Kiedy pytania wraz z
Moduł I: Badania rynkowe i marketingoweSpis treści ANALIZA LOKALNEGO
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Schemat analizy SWOTCzynnikiCzynniki MOCNE STRONY Jaką mamy
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe BUDOWANIE ANKIETY Badania rynkowe (marketingowe) to czynnośc
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Przykład przedsiębiorstwa zajmującego się profesjonalnie
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe • unikać zbyt dużych tabel, gęsto liniowanych, gdzie trudno
TEST ZALICZENIOWY BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE TEST B-2009 Proszą ważnie przeczytać pytania. Test
Literatura uzupełniająca: 1.    KramerJ.,, Badania rynkowe i marketingowe, Warszawa 1
22 Badania rynkowe i marketingowe Z 2 23 Logistyka Z 2 24 Projektowanie zakładania

więcej podobnych podstron