4587759641

4587759641



kształcącego im. ks. Kazimierza Gostyńskiego oraz ich przyjaciół" 1994, Rok II, nr 3 — 4, Lublin, s. 17-22.

Homo loquens contra homo sapiens, "AKCENT. Literatura i sztuka. Kwartalnik" 1995, nr 2 (60), s. 163-166 [rec.: J. Mizińska, Sztuka prowadzenia sporów. Aksjologiczne przesłanki dialogu, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1993].

Monotematyczne eliminacje pisemne, "Biuletyn Olimpiady Filozoficznej" 1995, nr 10, Komitet Główny Olimpiady Filozoficznej, Warszawa, s. 20-21.

Dr Ewa Klimowicz (1942-1996) —etyk i filozof, "Biuletyn Olimpiady Filozoficznej" 1996, nr 12, Komitet Główny Olimpiady Filozoficznej, Warszawa, 122-123.

Naoczność i jej rodzaje w ujęciu K. Twardowskiego i L Blausteina, "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska" 1996/1997, Sectio I, vol. XXI/XXII, s. 75-96.

Filozofia w szkole jest niezbędna! Rozmowa... [w:] Rozmowy edukacyjne, pod red. S. J. Żurka, Wydawnictwo „Norbertinum", Lublin 1998, s. 102-106.

Z perspektywy Lublina, "Biuletyn Olimpiady Filozoficznej" 1999, nr 17, Komitet Główny Olimpiady Filozoficznej, Warszawa, s. 34-35.

Pomiędzy epistemiczng impotencjg a epistemiczng omnipotencjg (— polemika z prof. J. Wo-leńskim), „Filozofia Nauki" 2000, Rok VIII, nr 3 — 4 (31-32), s. 139-145.

Główne sposoby formowania pojęcia poznawczej bezpośredniości, Wykład habilitacyjny, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska" 2000, Sectio I, Philosophia-Sociologia, vol. XXV, s. 269-278.

Czy tylko dobry człowiek może być dobrym lekarzem? Myśl Władysława Biegańskiego analizowana raz jeszcze, Zapis dyskusji zorganizowanej w Zakładzie Etyki AM w Lublinie 16 grudnia 2000 r., „Alma Mater" 2001, Akademia Medyczna w Lublinie, Rok XI, nr 1/38, s. 50-59.

Filozofiaczy dzisiaj jest nam potrzebna?, "Anthropos. Prace Instytutu Filozofii UMCS" 2001, nr 2, Wydawnictwo UMCS, s. 203-206.

Ontologia a nauki szczegółowe, "Anthropos. Prace Instytutu Filozofii UMCS" 2001, nr 2, Wydawnictwo UMCS, s. 28-34.

Teoriopoznawczy prezentacjonizm i jego uzasadnienie, „Zagadnienia Naukoznawstwa. Kwartalnik" 2001, Tom XXXVII, z. 3-4 (149-150), s. 417-426.

Bezpośredniość poznania. SporydyskusjeWyniki[Autoreferat], „Edukacja Filozoficzna" 2001, vol. 32, s. 196-199.

Główne pojęcia poznania bezpośredniego i drogi ich formowania, „Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria” 2002, nr 1 (41), s. 189-199.

W stronę filozofii nauki, „Humanistyka i Przyrodoznawstwo" 2002, nr 8, s. 197-207.

Narcyz Łubnicki, „Edukacja Filozoficzna" 2003, vol. 35, s. 167-188. [Ponownie w: W. Mackiewicz (red.), Polska filozofia powojenna, Tom III, Agencja Wydawnicza Witmark, Warszawa 2005, s. 205-226 oraz — w wersji skróconej — Łubnicki Narcyz [Naum], Powszechna Encyklopedia Filozofii, Tom 6, [Kr-Mc], oprać, zespołowe pod przewodnictwem A. Maryniar-czyka, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2005, s. 636-640 oraz Łubnicki Narcyz (Naum), [w:] Encyklopedia filozofii polskiej, 1, A-Ł, oprać, zespołowe pod przewodnictwem A. Maryniarczyka, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2011, s. 944-947.].

Pułapki komputacjonizmu, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska" 2003, Sectio I, Philosophia- Socjologia, vol. XXVIII (Problemy wiedzy i poznania. Dyskusja u progu XXI wieku), s. 71-94. [Ponownie w: „Filozofia Nauki” 2004, nr 1 (45), s. 29-50].

Po odczycie Profesora Józefa DębowskiegoPytania o fenomenologię, „«Modus». Dwumiesięcznik. Trochę ilustrowany magazyn ogólnohumanistyczny o subtelnym zabarwieniu filozoficznym", Nr 2-3 i Nr 4, Olsztyn 2003, s. 29-30 i inne.

Pułapki komputacjonizmu, „Filozofia Nauki" 2004, nr 1 (45), s. 29-50 [Wcześniej w: „Annales UMCS” 2003, vol. XXVIII, s. 71-94],

Unifikacja i nasz polski strach przed unifikację, „EO<t>IA. Pismo filozofów krajów słowiańskich”



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMAG0150 (9) Rys. 15.2. NoMotek Wielioii oemnalna Rys. IM. Znamalzowan® rodaajo naWotKÓy# oraz Ich o
skanuj0007 2 SYNTETYCZNE BILANSE MAJĄTKOWE ORAZ ICH PIONOWA I POZIOMA ANALIZA Tablica nr 2 ELEMEN
Wiedza s Ma wiedzę o przyczynach i przejawach problemów społecznych, sposobach zapobiegania im
uklady krystalograficzne Układy krystalograficzne z podporządkowanymi im grupami punktowymi oraz ich
EFEKT SYNERGICZNY - systemowe kształtowanie i regulowanie procesów fizycznego obiegu towarów oraz ic
473 Metody numeryczne w mechanice oraz ich wpływ... zastosowania metody do obszarów o dowolnym kszta
Фото4322 Rodzaje schodów w zależności od kształtu Układ elementów schodów oraz ich kształt dają
S Górski Metodyka Resocjalizacji (38) ■ ■ Kształtowanie nastawień emocjonalnych polega na ,,ujawn
Rys. 8. Pilniki o różnych kształtach oraz ich zastosowanie: a i b - płaskie, c i d - trójkątne, g -
Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina oraz Fundacja Przyjaciele Szkoły w Książenicach serdecz
12321 s 74 75 74 ROZDZIAŁ 3 niepełnosprawnymi oraz ich kształcenia w ogólnodostępnych i integracyjny
157 /«■ względu na złożoność kształtowania umiejętności rachunkowych oraz ich rołę w edukacji

więcej podobnych podstron