6355787418

6355787418



- Czy liczba zero jest parzysta, czy nieparzysta?

Jakie liczby znalazły się obok siebie? (Dwie parzyste lub dwie nieparzyste.)

Liczby staną w dwójkach tak, by ich suma była nieparzysta. Nauczyciel zwraca uwagę, czy wszystkie liczby znalazły pary. Jeżeli nie, to nauczyciel wchodzi w rolę liczby odpowiedniej do stworzenia pary. Analogicznie jak w ćwiczeniu poprzednim, rozważamy możliwość łączenia się liczb i rolę zera.

Liczby tworzą takie pary, by ich różnica była liczbą parzystą. Następnie zastanawiamy się, jakie liczby mogą łączyć się w pary. (Dwie parzyste lub dwie nieparzyste.)

Aktywizujące metody nauczania

Cele zajęć

Rodzaj stosowanej techniki ogólnej

Proponowane metody i techniki szczegółowe

Wzajemne poznawanie się. Zaangażowanie się w pracę grupy. Swobodne dzielenie się pomysłami i doświadczeniami.

Techniki tworzenia grupy.

Łamanie lodów:

■    Prezentacja,

■    Wywiady,

■    Tarcze.

Prace w małych grupach. Dyskusja.

Poznanie nowych wiadomości. Uzyskanie ogólnego poglądu na dane zagadnienie lub problem. Poznanie logicznego punktu widzenia.

Techniki prezentacyjne i heurystyczne.

Wykład.

Dyskusja panelowa.

Film, komputer.

Odczyt.

Przedłużenie zadań. Zadania na uogólnienie, specyfikację, definiowanie. Redukcja, dedukcja. Badanie szczególnych przypadków.

Rozwijanie umiejętności. Praktyczne wykorzystanie umiejętności w nowej sytuacji (realistycznej). Zdobycie nowych doświadczeń.

Techniki działania.

Praktyki.

Ćwiczenia.

Symulacje.

Inscenizacje.

Odgrywanie ról.

Metoda sytuacyjna.

Rejestracja i odtwarzanie zajęć.

Tworzenie nowych pomysłów, rozwiązań. Odniesienie nowych spostrzeżeń do własnego doświadczenia lub sytuacji. Weryfikacja hipotezy.

Techniki wkładu uczestników.

Dyskusje grupowe.

Małe grupy.

Badanie indywidualnych przypadków.

Odgrywanie ról.

Burza mózgów. Rozwiązywanie zadania podobnego, łatwiejszego, sformułowanie problemu inaczej, jego przedłużenie.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
EDULATKI 3 LATA TRZYLATEK NA SZÓSTKĘ 2 Czy poznajesz, jakie zwierzątka schowały się w trawie?
Koła zębate o skośnej linii zęba Zastępcza liczba zębów jest zawsze większa od rzeczywistej liczby
matematyka 6 7 lat064 Napisz, jakie 2 liczby możesz dodać do siebie, aby otrzymać wynik podany na da
matematyka 6 7 lat061(1) Jakie liczby ukryły się pod figurami geometrycznymi? Zobacz, ile przedmiotó
Wstęp Ekonomia jest nauką, w której funkcjonuje wiele szkół, różniących się od siebie stosowaną
DSCN0448 (2) Jeżeli materiał obrabiany jest kruchy, to ścięte jego części oddzielają się od siebie i
matematyka(1) Policz płatki każdej stokrotki. Określ, czy liczba płatków jest liczbą parzyste (P) cz
ny będzie zależał ponadto od tego, czy liczba obserwacji jest liczbą parzystą czy nieparzystą. Jeżel
ms "Czy funkcja, która jest parzysta, kiedy jest nieparzysta to wtedy jest parzysta?” Pytanie k
51032 Własności funkcji 2 6.    Zbadaj, czy dana funkcja jest parzysta czy nieparzyst
img098 Jakie jest ognisko - gorące czy zimne? A jakie są lody? Odszukaj we wkładce obrazki przedstaw
Omówienie: Czy wszystko jest dla was jasne? Jakie macie pytania? Co was szczególnie

więcej podobnych podstron