9593356696

9593356696



11 R. Przybyszewski. Kapitał ludzki w procesie kształtowania gospodarki opartej na wiedzy\ Warszawa 2007, s. 56. Roman Przybyszewski twierdzi także, że czynnikiem warunkującym wybór zawodu, czy w tym przypadku nabycia umiejętności niezbędnych dla wykonywania danego zawodu jest chęć podjęcia pracy, która po pierwsze będzie pracą stałą, po drugie dobrze płatną. Wskazania te są niejako połączone z potrzeba bezpieczeństwa co z kolei łącz}- się z teorią    i jego piramidą potrzeb. Warto tutaj również

wskazać, że bezpieczeństwo jako jedna z podstawowych potrzeb musi być spełniona, jeżeli chce się realizować inne potrzeby, miedzy innymi takie jak samorealizacja. Samorealizacji jest determinantem, które w przypadku prezentow:anych badań jest szczególnie ważna, ponieważ bez wątpienia samorealizację można traktować jako synonim ambicji posiadania wyższego wykształcenia. Na przykładzie tych badań widać także, że czynniki wpływające na wybór studiów/zawodu mają różne źródła, od społecznych („chęć poznania nowych ludzi”), przez ekonomiczne („strach przed bezrobociem”, „chęć znalezienia dobrze płatnej pracy”), aż po psychologiczne („przesuniecie na pewien czas obowiązku pracy”, „oczekiwrania ze strony rodziców'”. Wszystko to po raz kolejny pokazuje jest wielopłaszczyznowym zagadnieniem jest wybór zawodu przez człowieka. Tamże, s. 132.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
KAPITAŁ LUDZKI W procesie kształcenia zawodowego ważne jest integrowanie i korelowanie kształcenia
bialskiego w warunkach integracji europejskiej. [W:] „W Kierunku gospodarki opartej na wiedzy:
profilowanego i technikum [W:J Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy / red.: Zioło
Szkoły wyższe Mazowsza w kreowaniu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 83 ^rki. Koncepcja gospodarki
Szkoiy wyższe Mazowsza w kreowaniu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 85 1.    Jednos
Szkoły wyższe Mazowsza w kreowaniu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 87 w znacznym stopniu wiążą si
Szkoły wyzsze Mazowsza w kreowaniu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 89 do określonego rezultatu. W
Szkoły wyższe Mazowsza w kreowaniu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 91 powiedzi na konkretne zamów
Szkoły wyższe Mazowsza w kreowaniu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 93Literatura Bąk M., Kulawczuk
„Logistyka krwioobiegiem gospodarki opartej na wiedzy - wdrożenie programu rozwojowego potencjału
UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzyWPROWADZENIE DO STUDIÓWWSCHODNIOEUROPEJSKICH
12. B.107432 BUDOWA gospodarki opartej na wiedzy w Polsce : modele i doświadczenia / red. nauk. Miec
znaczenie dla gospodarki opartej na wiedzy jest największe, co w konsekwencji przyczyni się także do
DSC05223 Cechy gospodarki opartej na wiedzy: i Podstawowy zasób: wiedza, a ludzie (pracownicy) to in
1.42. Kowalska I. 2006: Finansowe instrumenty wspierania sektora edukacji w erze gospodarki opartej
Wśród walorów gospodarki opartej na wiedzy wyróżnić można m iii. : -    coraz bardzie
i KAPITAŁ LUDZKI znego kształcenia przyszłych nauczycieli" SZKOŁA WYŻSZA IM. BOGDANA

więcej podobnych podstron