1134

1134



Marketing zakupów (marketing zaopatrzeniowy) - to przemyślany zespół decyzji i działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, określający jego politykę i strategię w zakresie zaopatrzenia w środki produkcji.

Cel: najkorzystniejszy zakup towaru.

2. Proces zaopatrzenia współpracujący w całym obszarze przygotowania i realizacji produkcji

Prototypy

TRADYCYJNY PROC

:es zaopatrzenia

Faza zbierania informacji

Faza realizacji

Technologia

Planowań

Kompletowanie

Proces

Yocesy

STormy

mżycia

ie

produkcji

dostaw

produkcji


Badania i Projektowanie ozwój    wyrobów

Faza realizacji


Faza współdziałania - kształtowanie potTzeb i wartości dodanej

, ,    , NOWOCZESNY PROCES ZAOPATRZENIA

I. Baza informacyjna

prognozy, programy i plany sprzedaży wyrobów, towarów oraz ich elementów; dokumentacja techniczna (Nż, Nz, wykazy części typowych i specjalnych); wykazy asortymentu materiałów, indeksy materiałów, cenniki, katalogi; odbiorcy materiałów (wykazy komórek);

dane dotyczące dostawców (ceny, opusty, okres realizacji zamówień, jakość, niezgodność);

wyd. GUS, informacje uzyskane drogą wywiadu gospodarczego.

Problemy decyzyjne:

obniżenie zapasów w magazynie zaopatrzenia

redukcja zapasów w magazynie, w ujęciu kosztów ogólnych

koszty poziomu zaopatrzenia

Zasady zewnętrznego zaopatrzenia materiałowego:

1 . Indywidualne zaopatrzenie w razie zapotrzebowania:

Zalety:

bardzo niskie zaangażowanie kapitału bardzo niskie koszty magazynowania

Wady:

oczekiwanie na materiał opóźnienia w produkcji dłuższy cykl produkcyjny

2.    Zaopatrzenie z utrzymaniem zapasów:

Zalety:

uniezależnienie od wahań zaopatrzenia zewnętrznego korzyści z nabywania większych ilości (np. rabaty)

Wady:

większe zaangażowanie kapitału większe koszty magazynowania

3.    Dostawa zsynchronizowana w produkcji lub z użyciem JIT:

Zalety:

krótkie czasy przepływu materiałów

zapasy magazynowe w formie niewielkich zapasów (bieżących) bezpieczeństwa niskie zaangażowanie kapitału niskie koszty magazynowania Warunki:

niezawodni dostawcy

ścisła współpraca dostawcy z odbiorcą

istnienie systemu planowania i sterowania dostawami pomiędzy przedsiębiorstwami (zamówienia ramowe)

zaawansowana integracja informacyjna między dostawcą i odbiorcą (zastosowanie EDI)



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Marketingowy System Informacji (MIS) jest to: skoordynowany zespół ludzi, działań i narzędzi (główni
BadaniaMarketKaczmarczyk4 Marketingowy system informacyjny (MSI) jost to skoordynowany zespół ludzi
Marketing-sfera decyzji i działań przedsiębiorczych związanych z wyborem i kształtowaniem rynku
Funkcje marketingu Marketing obejmuje swym zasięgiem wszystkie poziomy działalności przedsiębiorstwa
K. Obłój Strategia to przemyślana ogólna koncepcja działania, której realizacja zapewnia organizacji
Końcem - jest zespołem odrębnie działających przedsiębiorstw, należących jednak do wspólnego
Cena to wyrażona w pieniądzu relacja między dwoma towarami. W ujęciu marketingowym jest to zespól de
2. Definicja, istota i przesłanki stosowania marketingu zakupów Marketing zakupów (lub zaopatrzenia)
SAM77 Zdaniem T. Wojciechowskiego ..Marketing zakupów (lub zaopatrzenia) zdefiniować można jako z g
logistyka zaopatrzenia6 Zadaniem marketingu zaopatrzeniowego jest: —    rozpoznawani
o Badania marketingowe (marketing researchj to systematyczne gromadzenie zapisywanie i analiza danyc
Pojęcie informacji marketingowej Podstawowym warunkiem podjęcia trafnej decyzji w
36 JACEKH. KOŁODZIEJ definicji głosi, że marketing polityczny to ciągły i dynamiczny proces społeczn

więcej podobnych podstron