19284

19284



d Idea (np. filozofa tycia).

- Ze względu na formę:

n Wyroby • produkty materialne, D Usługi • produkty niematerialne.

1.    Ze względu na szczebel zarządzania:

•    Celecalej organizacji,

•    Celejednostek organizacyjnych.

•    Cele pionów organizacyjnych,

•    Cele komórek organizacyjnych,

•    Cele stanowisk organizacyjnych.

2.    Ze względu na realność:

•    Cele realne (osiągalne).

•    Cele nierealne (nie osiągalne).

3.    Ze względu na stopień trudności:

•    Cele łatwe.

•    Cele trudne.

4.    Ze względu na wymiemość:

•    Cele wymierne (mierzalne) - Ilościowe.

•    Cele nie wymierne • jakościowe.

5.    Ze względu na powtarzalność:

•    Cele powtarzalne (realzowane stale),

•    Cele niepowtarzalne (realizowane doraźnie),

•    Cele okresowe (realzowane co jakiś czas).

6.    Ze względu na ważność:

•    Cele główne,

•    Cele drugorzędne,

•    Celetrzeciorzędne.

BinMt 9r«n!*«Y.lnKh;

1.    Planistyczne,

2.    Organizacyjne,

3.    Motywowania,

4.    Kontrolowania.

-    Otoczenie dalsze • makrootoczenie,

•    Otoczenie Misze • konkurencyjne; są to organizacje i grupy, które mogą mieć wpływ na otoczenie organizacji, a organizacja ma wpływ na nie. Istnieje tutaj zależność dwustronna.

W ramach otoczenia bliższego wymieniamy:

-    Dostawców - organizacje które dostarczają zasobów Innym organizacją,

-    Klientów - każdy plącący za produkt,

•    Konkurenci - konkurują na rynku zaopatrzenia i produktów,

•    Regulatorzy - organizacje mające na celu regulowanie lub kontrolowanie funkcjonowanie organizacji,

-    Związki zawodowe - organizacje pracownicze, powoływane w celu ochrony Ich interesów.

Otoczenie dalsze • zbiór elementów, czynnfców zewnętrznych mogący mieć wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Zależność tutaj jest jednostronna. W ramach otoczenia dlaszego wymieniamy kika stref:

-    Sfera ekonom luna - ogólna kondycja systemu gospodarczego państwa (ochronna polityka celna, polityka monetarna),

•    Sfera społeczna i demograficzna • opisuję zwyczaje i nawyki, wartości i demograficzne cechy społeczeństwa, w którym funkcjonuje organizacja (np. moda, niepalenie tytoniu)

-    Sfera techniczna - są to metody I sposoby pozwalające na przekształcenie zasobów w produkty [know how, dostęp do zaplecza badawczego, dostęp do sieci teleinformatycznej).

•    Sfera polityczna i prawna • będzie mówiła o prawnej regulacji działalności gospodarczej i ogólne warunki pomiędzy systemem gospodarczym a przedsiębiorstwem (np. jakoś (zmienność prawa podatkowego, poziom korupcji),

-    Sfera międzynarodowa - zakres w jakim organizacja uczestniczy w działalności gospodarczej innych krajów (np. poziom standaryzacji, migracje ludności zarobkowej)

Typy Otoczenia w» R. Web bera:

1. Otoczenie Stałe • wartości parametrów charakteryzujących to otoczenie nie ulegają zmianie, lub oscylują wokół pewnej stałej Te parametry to:

-    Stałość konkurencji,

-    Niezmieniające się wyroby i usługi,

-    Stabilne warunki polityczne i ekonomiczne,

•    Dojrzałe stosunki ze związkami zawodowymi.

-    Niewlelue nowości technologiczne,

-    Konsekwentne działania władz państwowych,

•    Scentralizowana i sformalizowana struktura.

Podstawy Zarządzania Strona 2



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
13932 SDC11020 Ze względu na formę flcksyjną skostniałą w przysłówkach pochodzenia zaimkowego można
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE • perspektywa finansowa - trudna do zaplanowania ze względu n
niezaliczenia zajęć. Studenci ze względu na formę zajęć (warsztaty) zobowiązani są do aktywnego w ni
SDC11020 Ze względu na formę flcksyjną skostniałą w przysłówkach pochodzenia zaimkowego można wyróżn
13932 SDC11020 Ze względu na formę flcksyjną skostniałą w przysłówkach pochodzenia zaimkowego można
CCF20150318006 * Rodzaje szczepionek ze względu na formę antygenu:•    atenuowane -b
Automatyczne (maszynowe) uczenie się Podział systemów uczących się ze względu na formę reprezentacji
Podział funduszy inwestycyjnych ze względu na formę prawną: 1.    Fundusze statutowe
img136 3 II. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZASOBÓW MAJĄTKOWYCH Kredyt bankowy ze względu na formę, w jakiej je
Pierwotne źródła informacji o rynku Typy skal pomiarowych Ze względu na formę skale dzielimy na: Z
DSC01614 ■Podział materiałów przewodzących ze względu na formę i zastosowanie (2):Materiały o najwię
Segmentacja rynku D kobiety i ludzie starsi, oraz ze względu na formę produktu do segmentu tego zali
3. ze względu na formę prawną: 1.    giełdy organizowane przez państwo (statut ustawo
1)    ze względu na formę - Przedsiębiorstwa państwowe mogą być tworzone jako: •
Pomysł, idea papieru wartościowego powstała ze względu na fakt, że obrót prawami jest stosunkowo

więcej podobnych podstron