179

179



konflikty. Nie potrafi także integrować i koordynować pracy swoich podwładnych. Angażuje ich w zbyt wiele zadań. Brak mu umiejętności sprawnego delegowania władzy.

Według Livingstone’a istnieją pewne istotne cechy skutecznych kierowników, których nie można sobie przyswoić w trakcie nauki:

1.    Potrzeba kierowania - czerpanie zadowolenia z pracy kierownika.

2.    Potrzeba władzy przy wykorzystaniu wiedzy i umiejętności.

3.    Zdolność empatii - rozumienie i zdolność postępowania z emocjonalnymi reakcjami członków organizacji.

Jedną ze słabych stron Adamskiego jest brak emocjonalnego związku z podwładnymi, który pomagałby mu zrozumieć ich potrzeby i reakcje oraz działać w sposób akceptowany przez podległych mu pracowników. Jest to jedna z podstawowych ról kierownika według Henry’ego Mint/bcrg'd.

Role kierownika wg IIenry’ego Mint/berg’a:

1.    Interpersonalne - rola reprezentacyjna, przywódcy (zatrudnianie, szkolenie, motywowanie), łącznika między ludźmi.

2.    Informacyjne - rola monitora (poszukiwanie informacji), upowszechniającego, rzecznika wobec osób spoza jednostki lub organizacji.

3.    Decyzyjne - rola przedsiębiorcy (udoskonalanie jednostki), przeciwdziałającego zakłóceniom, rozdzielającego zasoby, negocjatora.

Słabą jego stroną jest zarówno rola łącznika między ludźmi jak i negocjatora.

Adamski jest niewątpliwie bardzo zaangażowany emocjonalnie w swoją pracę. Jednak nie przekłada się to na skuteczną działalność, lecz jak już wspomniałem na wyznaczanie zbyt wielu zadań.

Zdecydowałem się ocenić Adamskiego również metodą SWOT. której nazwa pochodzi od pierwszych liter angielskich terminów: strength - siła (mocne strony) weakness - słabość (słabe strony) opportunities - szanse threats - zagrożenia2

Uwarunkowania wewnętrzne


Mocne strony


Słabe strony


•    pomysłowość

•    energia

•    osobowość


•    rozdrobnienie pomysłów

•    nadgorliwość

•    brak zrozumienia


zrozumienia


dla


*’ B. Woszczyna „Opracowanie zadań i planów XX L.O. w Krakowie"

2



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2012 01 21 26 52x4 Jeżeli ktoś nie potrafi milczeć, nie potrafi także mówić (Seneka) Kto mówi, częs
wiedzy” i nie potrafi skutecznie przekazać swojej ogromnej wiedzy i doświadczenia36. Podczas pracy
Biblioteka self-adwokata• Mediacje Czasem konflikt jest tak duży, że nie potraficie sami go rozwiąza
Moje sposoby na konflikty Moje sposoby na konflikty Gdy rozmowy utkną i nie potraficie rozwiązać kon
PRAKTYCZNA UŻYTECZNOŚĆ BADAN PRASOZNAWCZYCH 13 świadoma tej konfliktowości — nauka nie potrafi podać
72 IWONA KAFTAN specjalnej, nie będzie także potrafiła stymulować prawidłowego rozwoju osoby
Ad. 2 Żadna ze stron negocjacji nie odnosi zwycięstwa. Obie strony konfliktu nie realizują swoich ce
ScannedImage 5 (5) 74 PISMA ŚWIĘTEGO PATRYKA, BISKUPA mowie nie potrafię przedstawić ludziom wykszta
42426 P6050014 i kradzież do czego nie potrafi się przemóc, także ze względu na swój Tragiczność jej
nie potrafi ocenić przydatność znanych mu metod pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnyc
Z. Trejnis siły nie tylko w przypadku konfliktu zbrojnego, ale także innych wydarzeń mających wpływ
Z. Trejnis siły nie tylko w przypadku konfliktu zbrojnego, ale także innych wydarzeń mających wpływ
wykorzystania jako przyrządów kontrolnych. Poza tym nie są one także przystosowane do pracy w tereni
ScannedImage 5 (5) 74 Pisma świętego Patryka, biskupa mowie nie potrafię przedstawić ludziom wykszta

więcej podobnych podstron