30137

30137



Segmentacja - STP- segment, target, pozycjonowanie Segment

Podział rynku na względnie jednorodne gupy, wybór rynku docelowego, ocena atrakcyjności segmentu, wybór strategii

Pozycjonowanie

umiejscowienie produktu w świadomości klienta Rynek:

i-konsumpcyjny

2.organizacji

a)    producentów - kupują dobra, które służą do wytworzenia innych produktów

b)    pośredników - kupują po to, aby sprzedać dalej z zyskiem

c)    instytucji - dysponują obcym kapitałem

Segmentacja psychograficzna ma ukazać konsumenta przez pryzmat jego osobowości, stylu życia, czy motywów działania. Segmentacja psychograficzna koncentruje się na jednostce celu znalezienia podobnych zachowań i postaw wpływających na proces decyzyjny zakupu towarów czy usług. Pomaga ona zrozumieć co myśli i jakimi kryteriami wyboru kieruje się nasz klient.

Osobowość -przez osobowość rozumiemy specyficzne cechy psychologiczne charakteryzujące daną osobę, które prowadzą do względnie logicznych i trwałych sposobów reagowania na otoczenie. Osobowość jest zwykle opisywana w kategoriach takich cech jak pewność siebie, niezależność, wpływ na innych, nieśmiałość,towarzyskość itp.

Styl życia - to pewien sposób postępowania przejawiający się w aktywności człowieka, jego zainteresowaniach i opiniach np.

—tradycjonaliści - jednostki poszukujące społecznej akceptacji, ich potrzeby z reguły pokrywają się z normami grupowymi

-hedoniści - jednostki, które z reguły kładą nacisk na przyjemności życiowe i są nastawione na osiąganie natychmiastowej satysfakcji

Kryteria gcodemograficznc np. pytanie o kod pocztowy w sklepie po to by sprawdzić z jakiej dzielnicy są ludzi i ile wydają na zakupy itd., podział dochodów, miejsca zamieszkania, rodzaj rodziny

Kryteria behawioralne (związane z sytuacja zakupu)

-    dotyczące wzorców konsumpcji:

-częstotliwość korzystania (okazjonalni, intensywni)

—stopień lojalności (całkowicie lojalny, nielojalny)

-faza gotowości do nabycia (świadomi, zainteresowani, poinformowani, nieświadomi) -intensywności korzystania (mała, średnia lub duża jednorzowa konumpcja)

—status użytkownika (były klient, klient potencjalny, klient aktualny)

-fakt posiadania produktu (lub substytutu)

-    postawa względem produktu:

-postawa - odzwierciedla odczucia emocjonalne klienta w stosunku do wbranych przedmiotów czy problemów

-można wyodrębnić pięć rodzajów postaw: entuzjastyczna, pozytywna, obojętne, negatywna,



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ROZDZIAŁ 4 1. Segmentacją rynku - nazywamy podział danego rynku na względnie jednorodne grupy
Marketing STP. 1. Segmentacja rynku (Segmenting) - podział rynku według określonego zestawu kryterió
I* DzMtni* nfMrólnfcowan* [ marturflnpn 2. Strategia dzkriań zróżnicowanych (podział rynku na segmen
Segmentacja rynku Wielkość aglomeracji - podział rynku ze względu na liczbę mieszkańców w aglomeracj
skanowanie0045 (20) Segmentacja Podział rynku według określonego kryterium na w miarę jednorodne gru
Podstawowe formy rynku Podział rynku ze względu na kryterium ilości firm: •    Monopo
Rynek pieniężny to rynek obrotu instrumentami krótkoterminowymi (do jednego roku). Podział rynku na
Typ obszaru - podział rynku ze względu na gęstość zaludnienia np.: miejski, podmiejski, wiejski Cech
75537 Scan10135 1.    Segmentacja rynku to: a)    podział rynku wg okr
Segmentacja rynku Podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy konsumentów
Podstawy marketingu, Segmentacja rynku 17. ISTOTA SEGMENTACJI RYNKU Segmentacja to podział rynku wed
PUBLIC RELATIONS I MARKETING SPOŁECZNY 4. Segmentacja, targeting i pozycjonowanie. Przejść kilka
Ę , Segmentacja ryroku to podział rynku według przyjętego kryterium na grapy konsumentów (segmenty),
5. Seomentacla rynku. Podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy nabywców (segme

więcej podobnych podstron