28864

28864



publicznych, wśród sąsiadujących mieszkańców i wszystkich tych, którzy z nami mają jakikolwiek kontakt.

•    Celowe zarządzanie społecznym obrazem w Interesie organizacji, polegające na wszystkich działaniach komunikacyjnych (wewnętrznych i zewnętrznych) Instytucji, zmierzających do osiągnięcia pozytywnych relacji z otoczeniem.

DEFINICJA PUBLIC RELATIONS

•    PUBLIC RELATIONS to element zarządzania komunikacją między organizacją a Jej otoczeniem. (James Grunig)

•    „PR to dostarczanie społeczeństwu informacji, perswadowanie skierowane na zbliżenie postaw i działań organizacji do nastawienia klientów, a postaw klientów do nastawienia instytucji" (Edward L. Bernays, 1923)

MODELE PUBLIC RELATIONS (realizacyjne - 1984, Grunig & Hunt)

Model Agenta prasowego

Model informacji publicznej

Model

dwukierunkowy

asymetryczny

Model

dwukierunkowy

symetryczny

15%

50%

20%

15%

Celem: publicity

(rozgłos)

organizacji

Przekaz

jednokierunkowy raczej kompletny

Komunikacja dwukierunkowa z przewagą nadawcy

Celem: budowanie

wzajemnego

zrozumienia

Przekaz

jednokierunkowy, koloryzowany i niepełny

Imprezy, publikacje prasowe i promocyjne

Model „naukowej perswazji "= my mamy rację

Komunikacja dwukierunkowa, wzajemna zmiana zachowań

MODELE PUBLIC RELATIONS

>    MODEL 1: AGENTA PRASOWEGO

Zadania PR: publicity i propaganda

Cel organizacji: kontrola, zapanowanie nad opinią publiczną Rola PR: doradztwo dla organizacji

•    Komunikacja jednostronna: nadawca-odbiorca

•    Rola badań: niewielka, licz się skutek

>    MODEL 2: INFORMACJI PUBLICZNEJ

Zadania PR: rozpowszechnianie Informacji Cel organizacji: pozyskanie opinii publicznej Rola PR: informowanie

•    Komunikacja jednostronna, liczy się jednak prawda: nadawca-odbiorca

•    Rola badań: niewielka, wycinki prasowe

>    MODEL 3: ASYMETRYCZNA KOMUNIKACJA DWUSTRONNA

Zadania PR: przekonywanie na podstawie prawdziwych informacji Cel organizacji: kontrola, zapanowanie nad opinią publiczną Rola PR: doradztwo dla organizacji

•    Komunikacja dwustronna, ale nierówna: z informacją zwrotną

•    Rola badań: badanie nastawienia przed i po kampanii PR

>    MODEL 4: SYMETRYCZNA KOMUNIKACJA DWUSTRONNA

Zadania PR: szukanie obustronnego zrozumienia przez dialog



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGF73 (2) nialszych widowisk świata, budzą antypatię we wszystkich tych, którzy bezmyślnie i z pozo
- 8 - "jesteśmy i pozostaniemy najgroźniejszym i zwycięskim przeciwnikiem wszystkich tych, któr
wykonywania zawodu psychologa oraz mając na względzie dobro wszystkich tych, którzy korzystają z usł
BEZROBOCIEZASOBY SIŁY ROBOCZEJ Obejmują wszystkich tych, którzy jako pracownicy najemni wykonują jak
do wszystkich tych którzy Do wszystkich tych, którzy z uporem maniaka wysyłają mi zaproszenia d
Coś dla tych, którzy w poniedziałek mają egzamin z chemii: 1)    jeżeli chcecie zdać
Kartka008 Do Tych którzy^ umieją czekać... Wszystko przychodzi na czas Iw S A r) A Tl / i
Slajd35 Ponad wszystko dziękuję w imieniu swoim (wiezienników) i w imieniu tych, którzy potrzebują p
146 Peter SteinTyp 1 - czasowi single z wyboru Wśród tych, którzy zdecydowali się wieść czasowo życi
czy to przede wszystkim tych sytuacji, kiedy decydujemy się na adaptację strychu na pomieszczenie mi
Tych Którzy mi życzyli wszystkiego najlepszego w 2011 roku informuję, żeCHUJA TO DAŁO Dlatego n
68827 skanuj0051 (15) 266 poprzedników w tych, którzy w starożytności pisali o gospodarstwie, przede

więcej podobnych podstron