28865

28865



„Zespól PR to nie jest tajne biuro. Cala nasza prac a jest wykonywana przy otwartej kurtynie. Naszym celem jest dostarczanie informacji. To nie jest agencja reklamowa. Nasze informacje są dokładne. Dalsze szczegóły na każdy z omawianych tematów będą dostarczane niezwłocznie i każdy dziennikarz może liczyć na najbardziej życzliwą pomoc w bezpośrednim potwierdzeniu faktów. W skrócie, nasz plan polega na tym, aby - szczerze i otwarcie - w imieniu organizacji gospodarczych i instytucji publicznych dostarczać prasie i społeczeństwu szybkie i dokładne informacje dotyczące tematów, które mogą być istotne dla wszystkich zainteresowanych".

ROZWÓJ PR W EUROPIE

•    W XIV w. = Jakob Fugger wydawał listy kupieckie „Fugger Zeitungen" o asortymencie towarów i ich cenie. Firma miała własny znak firmowy i sym bole.

•    1841r. = powstaje Ministerialne Biuro Prasowe w Berlinie, przekształcone w 1851r. w „Centrum Spraw Prasowych"

•    1893r. = Alfred Krupp tworzy wydział prasowy (przekształca w Dział Informacji I Obsługi Klientów) i organizuje „dni otwarte"

•    1984r. = Alfred von Tripitz zarządza, by na okrętach wojennych zatrudniano oficerów ds. informacji. W 1914r. jako admirał i szef sekcji prasowej floty niemieckiej zalecał plakaty, materiały dla prasy

•    1900r. = firma Siemens otworzyła „biuro literackie", za nią (od 1904r.): Henkel, Bayer, Kaffe Hag, Krupp i Rathenau

•    1906r. = Magdeburg otwiera Miejski Referat Prasowy

KATALIZATORY ŚWIADOMEGO TWORZENIA PR W USA:

1.    Pojawienie się dziennikarzy „muckrakers" i ich ataki na „krwiożerczych" kapitalistów

2.    Reakcja środowisk przemysłowych na krytykę I zatrudnianie dziennikarzy „whitewashers"

3.    Działalność lvy'ego Lee pod hasłem „The public be informed" jako doradcy PR dla różnorodnych dużych przedsiębiorstw w latach 1906-1934.

4.    Utworzenie w 1917r. Committee on Public Information.

KONCEPCJE KOMUNIKOWANIA MIĘDZYNARODOWEGO Komunikacja międzynarodowa jako ogniwo łączące I zbliżające ludzi I narody, która sprzyja dziennikarzom na rzecz międzynarodowych społeczności. Dostęp do informacji, wspólne wyzwania i stanowiska zajmowane przez podmioty jak i społeczności doprowadzają do łączenia sił i wyznaczania wspólnego punktu widzenia w celu osiągnięcia pożądanego efektu.

Komunikacja międzynarodowa jako polityczny prozelityzm, propaganda, konfrontacja polityczna, kreowanie mitów i stereotypów, jej zadaniem jest jednostronne manipulowanie społeczeństwem, stosowane głównie w ustrojach totalitarnych. Etymologia słowa „propaganda" oznacza jednostronny przekaz, indoktrynowanie społeczności poprzez odcięcie od pluralistycznej informacji (III Rzesza, ZSRR, Chiny). Nasilenie propagandowego przekazu jest zauważalne zwłaszcza podczas wojen i konfliktów.

DYPLOMACJA

„Obyczaje dyplomatyczne są bardzo etykietalne, co znajduje wyraz w szerokim korzystaniu z tytułów, posługiwanie się biletami wizytowymi, składaniu wizyt i rewizyt, zapraszaniu na przyjęcia w formie pisemnej, określaniu obowiązującego stroju i orderów, które należy przypiąć do piersi. Wszystko to przyczynia się do



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PUBLIC RELATIONS to nie jest każde działanie komunikacyjne. PR jest w krajach demokratycznych. W inn
img019 bezwzględnej pochodny oraz normalizuje rozkłady skośne ujemnie. Przekształcenie to nie jest t
IMG01 (3) „spełnienia” partnerom małżeńskim41. Jeśli patrzymy na sytuację w takiej perspektywie, to
page0031 21 wym. Przypuszczenie to nie jest nierozumne; jest to odkrycie możliwe, skoro jest w rzędz
page0079 75 jej części, tu i ówdzie rozproszone. Być rozciągiem w przestrzeni, to nie jest cecha dod
Iz53 ‘Czy to nie jest ów cieśla, syn Marii, i brat Jakuba, i Jozesa, i Judy, i Szymona? (.)" Mk
familiada pytanie W którym roku wybuchła 2 wojna światowa? -W 1939 - Dobrze, ale to nie jest najwyże
13257 IMG?52 32 O inltrlekstuitliwłci że mieć charakter polemiczny. Nie wobec sfery odwołania (choć
WOJNA DUCHOWA to nie jest sen. Wojna jest RZECZĄ Gdyż bój toczymy nie z krwiq i z ciałem, lecz z nad
Wstyd i przemo0040 78 Wstyd i przemoc Wszystko to nie jest tak zaskakujące, jeśli zdamy sobie sprawę
UWAGA: to nie jest maksimum różnicy (AR-P), bo nie chodzi o maksymalizowanie zysku jednostkoweg

więcej podobnych podstron