38086

38086



potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi. A zapylany o misję marketingu odpowiedział ze najważniejsze jest „sprzedawać wszystkim wszystko”

Marketingiem nazywamy naukę i sztukę badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rvnku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi

Istota marketingu sprowadza się do:

-podporządkowania wszystkich działań w sferze produkcji i obrotu towarowego życzeniom finalnego nabywcy,

-pobudzaniu i rozwijaniu jego potrzeb.

Celem marketingu jest rozpoznanie zmian zachodzących na rynku, przewidywanie działań konkurencji oraz poznanie potrzeb i pragnień konsumentów po to, aby z kolei efektywnie przygotować ofertę, jej promocję i sprzedaż a w rezultacie osiągnąć cel strategiczny oraz satysfakcję konsumentów. Plany strategiczne każdej organizacji zakładają umacnianie iei pozycji na rynku, mierzona większym w nim udziału, zwiększeniem sprzedaży jej wyrobów lub usług czy też wejście na nowe rynki. Z istoty marketingu wynikają określone zasady prowadzące do wymienionych celów strategicznych:

^ zasada celowego wyboru i kształtowania rvku przedsiębiorstwa,

^ zasada badania rynku,

S zasada zintegrowanego oddziaływania na rvnek (marketing-niix).

* zasada planowania działań rynkowych,

S zasada kontroli skuteczności działań marketingowych.

Marketing obejmuje swym zasięgiem wszystkie poziomy działalności przedsiębiorstwa, przenika przez wszystkie jego systemy. Aby możliwe stało się jego współdziałanie z różnymi komórkami struktury przedsiębiorstwa, marketing musi spełniać różnorodne funkcje:

-Funkcje przygotowawcze obejmujące gromadzenie informacji rynkowej, badania rynku, planowanie produktu i programu asortymentowego, kalkulację i stanowienie cen.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Segmentacja S 02/16 Segmentacja rynku sowanc do różnych potrzeb i oczekiwań tych klientów). Taka se
Zaspokojenia potrzeb rynku z jednoczesnym zapewnieniem efektywności całego przedsięwzięcia. UWAGA
skanuj0008 Analiza ekonomiczna (Ćwiczenia 1 i 2) rynku. Przedsiębiorstwo nastawia się na szybkie i s
Ewolucja standardu TETRA w kierunku realizacji potrzeb rynku Dostępna dzisiaj ! TETRA 1 komutowan
Zadanie 3. Udział pracodawców w dostosowaniu treści kształcenia do potrzeb rynku pracy Wykłady otwar
Wprowadzenie Minęło już 40 lat od czasu, gdy nasi poprzednicy, odpowiadając na potrzeby rynku, podję
•    instytucje rynku pracy - na tym rynku przedsiębiorstwo współdziała z organizacja
1111II1111POMYSŁ Udany projekt bierze się z pomysłu wygenerowanego przez potrzebę rynku.OPIS
Organizacja Zarządzania Ciągłą Zdatni Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku PWSZ w Chełmie poszerzyła
16 Kolejną z metod oceny i weryfikacji programu nauczania w odniesieniu do potrzeb rynku jest monito

więcej podobnych podstron