38337

38337



25. WYCHOWANIE PLASTYCZNE DZIECI

(II połowa XIX w., Maria Montessori)

Chodzi o uniwersalny rozwój dotyczący zarówno umysłu, ciała, ale też duszy i kultury człowieka. Pobudza swobodną, niezamierzoną dziecięcą twórczość i samodzielne działanie. Zadanie metody Montessori zawiera się w rozwoju indywidualnych cech osobowości, kształtowaniu pożądanego charakteru i temperamentu, przekazywaniu potrzebnej wiedzy i zdolności.

Środkiem do zrealizowania takich zamierzeń jest pomoc w:

-    dążeniu do samodzielnych działań, odczuwania pewności i wiary w siebie,

-    wykształceniu w dziecku poważania dla pracy i ładu,

-    wypracowanie chęci do indywidualnej, ale też grupowej pracy w ciszy i spokoju,

-    utrzymywaniu się długo skupienia nad wypełnianym zadaniem,

-    stworzeniu samodyscypliny, czerpiącej z dziecka, a nie wymuszanej z zewnątrz,

-    umniejszeniu znaczenia nagrody, zdyskredytowanie ich,

-    wykształceniu woli wzajemnej pomocy, zdolności współpracy bez zbędnej rywalizacji,

-    wyrobieniu respektu dla pracy innych,

-    rozwoju osobniczych zainteresowań indywidualnych zdolności,

-    wyrobieniu postawy miłości wobec otoczenia.

zamierzenia Montessori zakładąją;

iU£iemc_P-Pprg« działanie- dziecko uczy się poprzez własne działania -_WQJmxŚć^u<^nio^

-    skupienie - wychowankowie starają się być dokładni i cierpliwi podczas wykonywania zadań

-    .lekcciszy - UflUUMOfc uc.ią się jak pracować w spokoju

^ggujy_ą»płeczne - dzieci w różnym wieku wiąże się grupgwg^ęo_p_ozwala na integrację

-    obserwacja - prawidłowo prowadzona pozwoli poznać świat dzieci Wychowawca powinien spoglądać n_ą_re_a_k_ci_e_dzieci w jeęp n.ąlurąjn^m środowisku

-    indywidualny tok rozwoju każdego dziecka - każdy pracuje we własnym tempie i podłóg własnych możliwości



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Kryteria U. społeczne U. gospodarcze Geneza II połowa XIX w. stworzone
II połowa XIX wieku- rewolucja przemysłowa: nowoczesna prasa stanowiła inspirację dla reportażu. Tri
0-3Zad. 10 a Których artystów tworzących w II poi. XIX wieku nazwano „Czterema Samotnymi"? Z ro
Sprawozdanie z pracy za II półrocze Strona 1 Analiza pracy wychowawczo- dydaktycznej za II półrocze
Profil zawodowy II: Psychologia wychowawczo - kliniczna dzieci i młodzieży Rok Nazwa ogólna bloku
13.    ROZMUS Maria: Bezstresowa wychowanie prawdy i mity II Wychowawca. - 2004 
26. WYCHOWANIE PLASTYCZNE NA PRZEŁOMIE XIX » XX NOWE WYCHOWANIE -    poszanowania dzi
7.    Wychowanie plastyczne w Polsce - XIX w. (S. Petrycy, szkoły zakonne, szkoła ryc
II ■ Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niesłyszqcych im. Marii Grzegorzewskiejw
IMAG3301 Połowa XIX w. - Wojciech Jastrzębowski „Rys Ergonomji, czyli nauki o pracy”, II wojna świat
fizy2e1 r f Fizyka 2, II połowa. Pytania po 5 punktów: 1.    Czego doty czy zakaz Pau
wychowania przedszkolnego dotyczącego procesu opieki, wychowania i nauczania dzieci w wieku od 3 do

więcej podobnych podstron