4038

4038



danych i są przekazywane dalej do strategii marketingowej przedsiębiorstwa gdzie są ustalane strategie produktu, ceny, dystrybucji i promocji.

Badania marketingowe to systematyczne gromadzenie, przechowywanie i analizowanie informacji dotyczących problemów związanych z marketingiem dóbr i usług. Badania marketingowe powinniśmy przeprowadzać wtedy gdy jest chęć wejścia na rynek, kiedy zmniejsza się sprzedaż, udział w rynku, chcemy zmienić strategię marketingową (np. zmiana opakowania). Badania marketingowe nie są potrzebne wtedy gdy wystarczą badania jakościowe, dostępne są informacje wtórne, potrzebne są szybkie wyniki, kiedy b. marketingowe mogą pomóc konkurencji, nie mamy pieniędzy, nie jesteśmy przekonani o ich przeprowadzeniu lub gdy badania nie są technicznie możliwe do przeprowadzenia.

Czemu służą badania; Zakres podejmowanych decyzji: b Planowanie działalności firmy (długo i krótkookresowych) jaki będzie popyt w przyszłości? Czy wprowadzić nasz produkt na rynki zagraniczne?. ihMarketing: A-Rynek: Jakie systemy można wyodrębnić na naszym rynku? Jakie są preferencje konsumentów ?. B-Produkt: Jaką nazwę powinien otrzymać nowy produkt? Czy zmienić opakowanie? C-Cena: Po jakiej cenie powinien być sprzedawany nasz produkt? Czy stosować sezonowe obniżki cen? D-Promocja: czy reklama jest skuteczna? Jakie formy reklamy zastosować? E-Dystrybucja: Kto będzie pośrednikiem? Jaką politykę konkurencyjną prowadzi konkurencja? Ili- Efektywność działalności firmy (kontrola działań) Jaki jest udział sprzedaży w rynku, czy konsumenci są zadowoleni, jaka jest opinia o naszej firmie na rynkach?

Zakres badań marketingowych: Badania warunków działania: 1- badania zjawisk zewn. (badania ogólnych warunków działania, badania struktury podmiotowej rynku, badania potrzeb i popytu) 2- badania zjawisk wewn. (badania technik i technologii, badania zasobów finansowych, rzeczowych i ludzkich).

Badania instrumentów działania: -związane z produktem, -z ceną, -z dystrybucją, -z promocją. Badania rezultatów działania: -wynik sprzedaży, -udział w rynku, -wizerunku firmy.

Procedura badań marketingowych; -sformułowanie problemu badawczego, -określenie projektu badań, -określenie metody zbierania informacji, -określenie form zbierania informacji, -dobór próby do badań, -zbieranie danych, -analiza danych i interpretacja wyników, -przygotowanie raportu końcowego.

Proces tworzenia badania marketingowego: Dzieli się on na 4 etapy: przygotowanie, realizacja, analiza i interpretacja, komunikowanie. Pierwszy z nich



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zamieniany jest on na prąd zmienny i przekazywany dalej do silnika indukcyjnego. Ostatnim etapem jes
♦Marketing -mix jest podstawą strategii marketingowej przedsiębiorstwa, a elementami są „4P” - „Fonr
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (197) 198 VII. Podstawy marke
Źródła danych do analizy finansowej przedsiębiorstwa Dane przetworzone i nieprzetworzone od służb
BADANIE STRUKTURY GOSPODARSTW ROLNYCH od 1 czerwca do 29 lipca 2016 r. Metody zbierania danych
z5a 1.    Które z typów danych są przekazywane jako parametry przez wartość, a które
przedsiębiorstwie i przysposabianego do uczestnictwa w marketingu zewnętrznym przedsiębiorstwa
zdjecie0730 Penetracja rynku - odnosi się do strategii, w której firma rozszerza swoje działania&nbs
Funkcje marketingowe 1.    Kreowanie produktu i przekazywanie praw do jego użytkowani
Agencje Reklamowe Domy Mediowe 2009, dodatek do Media i Marketing, nr 50, 16-22 grudnia 2009 Baza St
DSC00354 (16) Przekazywanie tablicy do funkcji: ■    Tablice w C++ nie są przesyłane
DSC00475 (17) Strategio powieści tendencyjnej Um, Wystąpi tendencja do uwierzytelniania realności pr
5 KLUCZOWYCH PYTAŃ DO STRATEGII MARKETINGOWEJ
20090223(007) Informacja czuciowa przekazywana jest do ośrodków drogami swoistymi i nieswoistymi. •
P1000079 18B . Strategiczne myślenie marketingowe 1.    Wstęp do strategii marketingo
9Rozdział 1Istota zasobowego podejścia do strategii przedsiębiorstwaWprowadzenie Zasobowe podejście

więcej podobnych podstron