6642

6642



III.    Odnajdywanie swojego miejsca k grupie rówieśniczej, wspólnocie

8. Tworzenie okazji do wymiany informacji, uczenie dyskutowania i dochodzenia do kompromisu.

10.    Tworzenie okazji do wspólnego podejmowania i realizowania różnych zadań, rozwiązywania problemów.

IV.    Budowanie systemu wartości

3.    Wykorzystywanie codziennych sytuacji do podejmowania prób samooceny i oceny zachowań innych.

4.    Stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów i zdawania sobie sprawy z ich konsekwencji.

I. Schodzenie się dzieci do przedszkola.

1.    Praca indywidualna z dziećmi - utrwalanie poznanego materiału (praca z Adrianem, Jarkiem i Darią - dodawanie i odejmowanie w zakresie 10).

2.    Ćwiczenia poranne

-    zabawa „Słonko świeci - deszcz pada”- nauczyciel mówi: „Słonko świeci”-dzieci chodzą po sali w różnych kierunkach; „Deszcz pada”- biegną pod ścianę,

-    zabawa „Kwiaty rosną - kwiaty więdną”- dzieci w rozsypce, w przysiadzie podpartym- kwiaty zwiędły. Kiedy nauczyciel mówi: „Kwiaty rosną po deszczu”, dzieci powoli prostują się do stania,

-    „Bocian brodzi po łące”- dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan, stają na zmianę raz na nodze prawej, raz na lewej i naśladują klekot bociana,

-    „Koniki”- dzieci biegają i chodzą w różnych kierunkach tak jak koniki biegają kłusem i idą stępem,

-    marsz przy piosence „Marsz przedszkolaka”.

11.    Praca dyżurnych -czynności higieniczno-sanitarne w łazience przed śniadaniem.

III.    Śniadanie - zachowanie estetyki i kultury spożywania posiłków.

IV.    Mycie zębów.

V.    Sytuacje edukacyjne tworzone przez dzieci i nauczyciela.

CZĘŚĆ WSTĘPNA

1.    Piosenka pt. „My rodzinę dobrą mamy” - dzieci maszerują po kole śpiewając piosenkę.

2.    Oglądanie widokówek z różnych rejonów Polski (krajobrazy górskie i nadmorskie).

CZĘŚĆ GŁÓWNA

1. Dzieci siadają przed tablicą magnetyczną i słuchają wiersza pt. „Co to jest Polska?” Cz. Janczarskiego.

- Co to jest Polska? - spytał Jaś w przedszkolu.

Polska to wieś i las i zboże w polu,

I szosa, którą pędzi do miasta autobus, i samolot, co leci wysoko nad tobą.

Polska - to miasto, strumień i rzeka,

I komin fabryczny, co dymi z daleka, a nawet obłoki, gdy nad nimi mnkną.

Polska to także twój rodzinny dom.

A przedszkole? Tak i przedszkole,

I róża w ogrodzie i książka na stole.

-    rozmowa na temat wysłuchanego wiersza- dłuższe, samodzielne i

3



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
169 Aneksy cd. tab. 1 1 2 3 zmiana miejsca w grupie rówieśniczej „No i ta Ania
—i miejsce w grupie społecznej, status socjometiyczny ( szkoła) —i stosunek do rówieśników (
Inga Iwasiów Gender dla średniozaawansowanych1 gdyż na uczelni nie ma miejsca na rozmowę, wspólne
karta pracy (41) Środa i piątek trochę się pogubiły i nie mogą znaleźć swojego miejsca. Pomóż im je
B. Informacje szczegółowe (wypełnia prowadzący zajęcia, z wyjątkiem pól: Limit miejsc w grupie, Term
Dodawanie i odejmowanie  (3) Słonie nie mogą odnaleźć swojego miejsca. Pomożesz im, wykonując doda
PICT5443 ■ 10.    Tworzenie* okazji do wspólnego podejmowania i realizowania różnych
Skala gotowości szkolonej 2 B. Sześciolatek baw) sk* 1 uczy w grupie rówieśników, zdobywa umiejętnoś
tn IMG00 • Zatoka t.szyjnej- miejsce podziału t.szyjnej wspólnej, zawiera liczne barorece
61001 UCZĘ SIE LICZYĆ (23) Słonie nie mogą odnaleźć swojego miejsca. Pomożesz im, wykonując dodawani

więcej podobnych podstron