116766

116766



Tabela 1. Różnice pomiędzy marketingiem przemysłowym i konsumpcyjnym

Marketing dóbr

konsumpcyjnych

przemysłowych

Klienci

Gospodarstwa domowe

Klienci instytucjonalni (organizacje)

Zachowanie nabywcze

Często emocjonalne podejście do zakupu

Podejście racjonalne, profesjonalne zakupy

Stosunki nabywca / sprzedawca

Odległe zazwyczaj brak bezpośredniego kontaktu

Bliskie przeważnie bezpośredni kontakt

Produkt

Cena

Określana przez konkurencyjne siły rynkowe

Cena jest często określana przez negocjacje

Promocja

Stosuje się różne zestawy promotion-mix z naciskiem nareklamę

Główny nacisk kładzie się na sprzedaż osobistą reklamęi promocję sprzedaży

Kanały

Zazwyczaj dystrybucja pośrednia

Często dystrybucja bezpośrednia

1. Źródło: Opracowanie własne

Organizacja, która będzie jego odbiorcą ocenia jakość jednostkifizycznej oraz jakość powiązanych z nią usług. Ważną częścią procesu zakupu /sprzedaży towarów i usług przemysłowych jest często negocjacja ceny Produktywykonane według określonej specyfikacji jakościowej lub projektowej muszą byćteż przedmiotem indywidualnej wyceny Menedżerowie rynku dóbr przemysłowych naogół przekonują się, że bezpośrednia dystrybucja wśród dużych klientów wzmacniastosunki pomiędzy nabywcą i sprzedawcą Mniejsi klienci mogą być z zyskiemobsługiwania przez pośredników -przedstawicieli wytwórcy lub dystrybutorówbranżowych. Strategie marketingu towarów przemysłowych różnią się od strategiimarketingu dóbr konsumpcyjnych względnie silniejszym akcentowaniem pewnychelementów cyklu marketingowego. Trzeba zauważyć, podstawowe różnice charakterunabywców na obu rynkach. W organizacji na decyzję o zakupie wywiera wpływ wieleosób. Menedżer marketingu wyrobów przemysłowych staje przed ważnymi pytaniami kim są kluczowi uczestnicy procesu zakupów? Jakie jest ich względne znaczenie?Jakie kryteria stosują w podejmowaniu decyzji? Tak więc, musi on zrozumiećproces, któiy przechodzi organizacja przy zakupie produktu i musi wiedzieć, jakąrolę odgrywają w nim poszczególni jej członkowie . Zależnie od stopniazłożoności zakupów , proces ten może się rozciągać na wiele tygodni lub miesięcyi może wymagać uczestnictwa kilku członków organizacji Największe szansepowodzenia ma ten menedżer marketingu towarów przemysłowych, któiy na możliwiewczesnym etapie zdoła się doń włączyć Związki na tynku towarów i usług przemysłowych są częstobliskie i trwałe. Sprzedaż nie stanowi wyniku, lecz raczej sygnalizuje początekzwiązku.Nie wywołuje się sprzedaży tworzy się klienta. Dla podtrzymania tego związku menedżer marketingu wyrobów przemysłowych musiprzekonać klienta, oferując mu wyższą wartość.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
marketingu politycznego, jego genezy i historii oraz różnic pomiędzy marketingiem dóbr i usług a mar
206 Aneta Parkes Tabela 2. Różnice pomiędzy reklamą i public relations REKLAMA PUBLIC
Tabela 1. Różnice pomiędzy sponsorin&iem a mecenatem. SPONSORING MECENAT • interes
MARKETING PRZEMYSŁOWY 1. Pojęcie marketing przemysłowy, różnice między marketingiem przemysłowym a
analiza rynku pytania03 5. Podstawowe różnice pomiędzy badaniami rynku a badaniami marketingowymi.
IMGw62 (2) Tabela 17. Różnice pomiędzy zarządzaniem tradycyjnym a nowoczesnym 1 Wyszczególnienie
scanp4 Tabela 15.2. Różnice pomiędzy controllingiem strategicznym a operacyjnym o.___ Typ
Obraz3 -NNtolsnMlta Przyrost inwestycji jest efektem różnicy pomiędzy przyrostem dochodu a przyrost
larsen0446 446 II Anestezjologia ogólna Tabela 19.2 Różnice pomiędzy układami, w których nie wystę
larsen0451 451 19. Układy anestetyczne i wentylacja mechaniczna podczas znieczulenia Tabela 19.3 Róż
Wyjaśnij różnice pomiędzy składem ścieków komunalnych i przemysłowych Ścieki - to zużyte ciecze,
Tabela 6. Zestawienie wartości różnicy pomiędzy średnimi czasów (t*) dla kolejnych impulsów dla wzor
GEODEZJA INŻYNIERYJNA (w przemyśle) Podstawowe definicje f1 ODCHYŁKA różnica pomiędzy

więcej podobnych podstron