118450

118450



-3p + 4 = 3p + 1

P = ’/2

Strategia gracza I: (Zj,'A)

V = Vi* 1 + Vi* 4 = 2Vi

Wygrana gracza II gdy gracz I gra pierwsza strategia: 1 * q + 4 * s + (1-q-s) = 2'A 4*q+1*s+3* (1-q-s) = 2 ’/*

3*s = 1Y, s = Yi 4 * q + J4 + 3 * (’/j- q) = 254 q = 1/i

Strategia gracza II: (H,!4,0)

Przykład 3: gra pies i kot:

Pies chce być jak najbliżej kota. a kot chce być jak najdalej kota.

Jest to punkt równowagi Nasha. bo żadnemu z graczy nie opłaca się zmieniać swojej strategii. Przykład 4:

Rozwiąż grę (czyli wskaż strategie, jakimi powinni grać gracze)

Macierz:

1

3

5

8

-2

3

3

5

7

-1

1

0

Gra nie ma rozwiązania w zbiorze strategii czystych.

Drugi wiersz zdominowany jest przez pierwszy, więc drugi wiersz możemy wykreślić (2. strategia gracza I jest zdominowana przez 1. strategię, bo 1. jest lepsza od 2. przy każdej strategii gracza II).

Strategie gracza II 3. i 4. są zdominowane przez 2.. można je wykreślić.

Pozostaje macierz 2x2.

II

q

1-q

I

P

1

3

1-P

7

-1

1p + 7(1-p) = 3p-(1-p)

p = 0.8

strategia I w tej macierzy (0.8; 0.2) strategia I pełna: (0.8; 0; 0.2)

1q + 3*(1-q) = 7q + (-1)*(1-q) q = 0.4

strategia II w tej macierzy (0.4; 0.6) strategia II pełna: (0.4; 0.6; 0; 0)



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0007 [VI 11; il i v ll a i u d o u i I ii " !l ii I* i p u 1i I i ni 11 i I ll 111 Di u
Zjazd Kosmetologia 1 rok/l sem. Kosmetologia III rok /VI sem. Zjazd Kosmetologia II rok/III
Rozkład z podziałem na klasy biorące udział w badaniu (VI klasy szkoły podstawowej, I, II oraz III k
% ?Zadanie 17. (4 pkt) Aniony dichromianowe(VI) reagują z kationami źelaza(II) w środowisku kwasowym
I Konkurs Matematyka i Ekonomia dla uczniów klas V - VI szkół podstawowych Etap II 19 marca 201
I Konkurs Matematyka i Ekonomia dla uczniów klas V - VI szkół podstawowych Etap II 19 marca 201
if - v (1 m .*
rach q (1) V-l ■ I - 7 A . Materiał Tl - 10 rt d .Matend VI - 13 rf pi - II ń. Ma*nał IV - 6 ń. Maic
Slajd2 ndusian Olenekian Anisian Ladin.Karnian tO *■ to * VI to * 24 24 1 ii a a VI
10 (225) O cCt vm +M = - rtn- dJyM ctF _ 452c d.vi* M ~cCfc Cfcfc « cMoie»«j , ii^iąc ^a»u%c uŁCao
O blanco m 324 o vi/ 128 n 326 ■ 129 ii mM 323 301 wm MM 330 E E E
WSTĘP Program „Pierwsza mała pomoc” przeznaczony jest dla uczniów klas V-VI szkół podstawowych lub I

więcej podobnych podstron