119759

119759



Proces jest to zbiór sekwencyjnych czynności powiązanych zależnościami przyczynowo-skutkowymi w sensie takim, że rezultaty działań poprzedzających są wejściami (rozpoczynają) następujący po nich proces działań.

Zarządzanie procesami- działania polegające na optymalizacji struktury elementów organizacji (procesowej), ze względu na wpływ tychże elementów na kreowanie wartości ostatecznego efektu.

Proces identyfikowany jest łańcuchem wartości, poprzez swój wkład w tworzenie, dostarczanie usługi lub produktu, każda realizowana kolejno czynność dodaję ową wartość, podwyższa ową wartość do wcześniej wypracowanego efektu, do wcześniej wypracowanej wartości.

Organizacja procesowa- definiowana będzie jako system ukierunkowujący relację między wykonawcami a klientem, na jak najpełniejsze realizowane działań zawartych w procesach.

Założenia brane pod uwagę w procesie budowania org. procesowej:

•    wszystkie organizacyjnie wyodrębnione obszary powinny być równoważne ze względu na ich przydatność w realizacji zamówień wewnętrznych.

•    każdy obszar w tej organizacji „klientem". Ten obszar, który nie znajduje klientów powinien podlegać samorestrukturyzacji, w skrajnych przypadkach likwidacji.

•    każdy obszar w takiej organizacji jest usługodawcą wewnętrznym i może lokować swoje usługi na rynku zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym.

•    Procesy w organizacji procesowej są konfigurowane w perspektywie klienta.

•    Stałym elementem systemu działania takiej organizacji procesowej jest możliwość negocjacji warunków dostawy usługi, sposobu realizacji, wewnątrz łańcucha tworzenia wartości.

•    system organizacyjny a w tym i struktura tej organizacji procesowej, musi być przekonfigurowany z układu funkcjonalnego na układ procesowy.

Myślenie procesowe polega na postrzeganiu systemu organizacyjnego jako układu, w którym to układzie miejsca i role są zmienne, i wyznaczane przez działania, zadania, operacje, jakie trzeba wykonać, aby powstałą wartość oczekiwana przez klienta. Taki rodzaj myślenia ułatwia w tej naszej współczesnej organizacji ułatwia:

•    zrozumienie własnej roli, w strategicznym funkcjonowaniu całej organizacji,

•    rozumienie i weryfikację sensu własnej pracy, ze względu na jej przydatność dla klienta.

•    ułatwia przemiany dostosowawcze przez wspieranie członków organizacji w zakresie gromadzenia zasobów wiedzy i uczenia się.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Proces produkcyjny jest to zbiór świadomych czynności zmierzających do przekształcenia surowców w pr
Proces tworzenia oprogramowania■    Jest to zbiór czynności i związanych z nimi wynik
symetria e-biznesPrzypomnienie... „Zarządzanie projektem jest to zbiór czynności wykonywanych w celu
Dokumentacja podatkowa jest to zbiór informacji o transakcji z podmiotem powiązanym, opracowanych zg
Pojęcia podstawowe System informatyczny - jest to zbiór powiązanych ze sobą elementów, którego funkc
2 SYSTEM jest to zbiór elementów określonych ze sobą powiązanych stanowiących całość o określonym
Beata Kuklis nych oraz zaangażowanych pracowników. Zatem jest to zbiór wzajemnie powiązanych działań
IM5 Zbiór pusty 0 jest to zbiór do którego nie należy żaden element Zbiór skończony gdy istnieje tak
Slajd54 (20) Baza wiedzy Jest to zbiór wszystkich obiektów oraz elementów w innych reprezentacjach.
etyka ip (2) 17.    Kodeks etyki zawodowej jest to: A.    Zbiór zakazó

więcej podobnych podstron