119805

119805



4) usługi osobiste w sferze konsumpcji indywidualnych co do spektakli poprzez restauracje i kawiarnie do funkcji pielęgnacyjnych i służby domowej.

MIASTO GLOBALNE (liczba mieszkańców powyżej 5 min)

MEGAMIASTO (liczba mieszkańców powyżej 10 min)

Funkcje miasta globalnego:

•    centrum władzy politycznej w skali krajowej i międzynarodowej

•    centrum bankowości, ubezpieczeń, innych usług finansowych

•    centrum wytwarzania i wykorzystanie wiedzy, teclmologii, centrum gromadzące specjalistów w zakresie prawa, medycyny i innych kluczowych zawodów współczesnej gospodarki

•    centrum zbierania, przetwarzania i upowszechniania informacji za pośrednictwem publikacji i mass mediów

•    centrum demonstracyjnej konsumpcji luksusowych dóbr przez elitę oraz konsumpcji masowej produkcji przez większość

INNOWACJE

Jako wyznacznik zmian społecznych i gospodarczych przyjmuje się innowacje których nośnikiem jest rewolucja naukowo techniczna.

Innowacyjność - pojęcie to sfonnulowal Roogers. Terminem tym oznaczył wszystko co spostrzegane jest przez ludzi jako nowe, niezależne od obiektywnej nowości, danej idei, czy rzeczy.

Cechy innowacji: (Innowacje można charakteryzować m in. ze względu na takie parametr)':) kosztyo trafność o złożoność o naukowość o modyfikowalność o ryzyko

Rozprzestrzenianie się innowacji - dyfuzja to proces przyswajania danej nowości w coraz to nowych podsystemach.

Prawidłowości dyfuzji:

•    przyspieszenie przyswajania innowacji w miarę upływu czasu

•    rozprzestizeniaiue się od pierwotnych źródeł w sposób falowy

•    negatywny wpływ odległości (jego odwrotnością jest pozytywny wpływ kontaktów osobistych i efektów demonstracji)

Cykl dyfuzji innowacji. Stadia:

1)    wstępny, w którym powstawały ośrodki przyjęcia innowacji

2)    właściwe studiiun dyfuzji, w czasie którego innowacja utrwala się w jej pierwotnych ośrodkach. Rozprzestrzeniając się równocześnie na obszary otaczające te ośr odki

3)    stadium kondensacji gdy zjawisko było już powszeclinie znane i malała liczba jednostek akceptujących innowacje

4)    stadium nasycenia, dalsza dyfuzja jest niemożliwa w istniejących warunkach. Krzywa reprezentująca te zmiany przypomina kształt fali

Badanie dyfuzji innowacji zapoczątkował w Polsce Laboda.

Istnieje wiele rodzajów barier krępujących rozprzestrzenianie się innowacji:



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ale różnych placówek świadczących usługi inf crmacy ine . To. co do-tychczes było wykonywane . w kil
marketing Usługi dodatkowe •    Dogodne warunki zapłaty co do formy i terminu (gotów
dla ochrony praw osobistych lub mienia osoby, co do której toczy się postępowanie ). Skutek- osoba t
Jasiński Motywowanie w przedsiębiorstwie (119) przykład osobisty, zalecanie odpowiedniej lektury in
się tylko co do osoby, której dotyczą". Dostosowanie ich do indywidualnych właściwości i warunk
Jeżeli okoliczności osobiste, które nie stanowią znamienia przestępstwa uwzględnia się tylko co do o
10 (113) Kryteria segmentacji konsumentów indywidualnych mogą odnosić się do: •    Ce
33 Rok osobisty W sferze zdrowotnej wibracja tri odnosi się do systemu nerwowego i chorób psychiczn
P1010712 2 7eori*i zachowań konsumenta ir d rTNt/iłwosci. kr ora spełnia określone kryteria CnP- co
2 rzeczy oznaczone co do tożsamości - odnosi się do indywidualnie wskazanego przedmiotu, rzeczy jedn
DSC99 OGÓLNE REKOMENDACJE CO DO CZYSZCZENIA Ubywaj środków ochrony osobiste) (np resume* maski okul
14604 P1010712 2 7eori*i zachowań konsumenta ir d rTNt/iłwosci. kr ora spełnia określone kryteria Cn
110 Joanna Wiechoczekcd.tab. 1 1 2 3 Wzrost wymagań konsumentów co do jakości usług
Produkt wszystko to, co można zaoferować nabywcom do konsumpcji, użytkowania lub do dalszego pr

więcej podobnych podstron