120015

120015



Modele

Model racjonalny

•organizacja stanowi narzędzie naczelnego kierownictwa, strategia zaś to proces projektowania organizacji dla osiągnięcia wcześniej założonego celu;

•podział stanowisk na tzw strategów, wdrożeniowców i wykonawców -proces strategiczny zachodzi z góry na dół

-włączenie wszystkich dziedzin zarządzania w perspektywę strategiczną

Japoński model zarządzania strategicznego

-zarządzanie strategiczne w skali ogólnokrajowej -powiązanie z kulturą i filozofią konfucjanizmu i buddyzmu -oparcie się na zasadach filozofii kazein -stosunki partnerskie w miejscu pracy

-znaczna partycypacja załóg przedsiębiorstw w procesach gospodarczych Model behawioralny

-strategie nie są ustalane z góry tylko się wyłaniają w procesie strategicznym -dostosowywany na każdym etapie

Szkoły planowania strategicznego Szkoła pozycyjna

Strategia = pozycja konkurencyjna organizacji na rynka Istotą strategii jest osiągnięcie przewagi

konkurencyjnej za pomocą technik usprawniających funkcjonowanie poszczególnych obszarów działania firmy, niższych kosztów lub obrania jednej ze sprawdzonych w danej sytuacji strategii wzorcowych.

Szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się

Sukces organizacji jest wynikiem jej unikalnych zasobów i umiejętności. Zasoby materialne i niematerialne. Zasoby kluczowe: cenne, rzadkie, trudne do imitacji oraz efektywnie wykorzystywane przez organizację.

4. Wymienić i omówić elementy strategii.

Griffin

-zasięg - zespół rynków, na których organizacja będzie konkurować np. gradacja rynków z punktu widzenia celów i interesów firmy

- dystrybucja zasobów - sposób, w jaki organizacja rozdziela swoje zasoby pomiędzy różne zastosowania, np. wchodzenie na nowe rynki

-wyróżniająca kompetencja - to. co organizacja robi szczególnie dobrze, dziedziny aktywności zawodowej pozwalające na uzyskanie przewagi konkurencyjnej

-synergia - sposób, w jaki różne dziedziny działalności firmy uzupebiiająsię lub wspomagają podnosząc nawzajem swoje walory

Obłój

•domena działania - określa gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby i usługi -strategiczna przewaga - polega na tym. aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy, np. dzięki luukalnemu patentowi, technologii -cele strategiczne - określają, co firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, co pozwala na kontrole jej działali •funkcjonalne programy działania - to przełożenie koncepcji strategii na konkretne działania

5. Wymienić i scharakteryzować poziomy strategii.

-strategia na poziomie przedsiębiorstwa - kienmek działania wytyczony dla całej organizacji, określający na jakich organizacjach ta będzie konkurowaćfwhat to do?)

-strategia konkurencjifstrategia na poziomie SJO)- sposób w jaki organizacja będzi konkurowała na każdym z wybranych obszarów działania (How to do?)



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
sobie dobra, stanowi narzędzie przynoszące człowiekowi zbawienie. Wyraziła to bezpośrednio teza Jana
tworzeniu strategii najważniejsza jest perspektywa prezesa firmy lub naczelnego kierownictwa. Nie oz
Stanowią one narzędzie ( instrument ) kierownictwa wewnątrz administracyjnego. Obowiązują tylko wewn
DSC00253 (2) 3.4. Nadzór korporacyjny nad organizacją Jednopoziomowy model naczelnego kierownictwa s
3. Zajmowane stanowiska i pełnione funkcje: 1. Kierownik Samodzielnego Zakładu Informatyki
Kolejną grupę koronek rdzeniowych stanowią narzędzia gryzowe, które niszczą strukturę skały poprzez
navi modele Model: Stand: 20.08.2010 05.16 Uhr MN-Version: Buitó: Res-lmages: Typ: Gr
JUŻ WIEM POTRAFIĘ W MIEŚCIE (16) NA DWORCU AUTOBUSOWYM Wskaż: stanowisko, autobus, pasażera, kierow
navi modele Model: Stand: 20.08.2010 05.16 Uhr MN-Version: Buitó: Res-lmages: Typ: Gr
15486 SWScan00112 68 PODSTAWOWE POJĘCIA 1 MODELE 3.2.3. MODEL ROZGŁOSU: KOMUNIKOWANIE JAKO POKAZYWAN
Naczelna Izba / Opinie i stanowiska ł—^ Naczelna Izba / Opinie i stanowiska ł—^ 3.
Obiekty pomiarowe - modele Model Thevenina Modele rzeczywistych elementów R, L i C Prawa, twierdzeni
M Instytut Wzornictwa Przemysłowego 0 @ 0 MODELE ERGONOMICZNE I PRZESTRZENNE (INNE STANOWISKA)

więcej podobnych podstron