121416

121416



osiąganie celów przedsiębiorstwa [wg. Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu 1985, AMA].

Satysfakcja [produkt daje zadowolenie] nabywcy - wartościowanie towarów przez nabywców. Czy cechy, funkcje są takie, jak konsument potrzebuje? Czy jakość jest dobra? Bo bardziej kosztowne jest szukanie nowych klientów niż utrzymywanie starych.

Budowa lojalności klientów wobec marki za pomocą jakości.

ISO 9001 - jakiśtam standard jakości.

Satysfakcję tworzy też sposób załatwiania reklamacji, życzliwość, gadżety, dodatki, terminowość.

Cele przedsiębiorstw też mogą być różne.

Różne orientacje przedsiębiorstw = różne koncepcje działania przedsiębiorstw.

Geneza marketingu:

—    orientacja produkcyjna, XIX wiek [do XX wieku], technologia, produkcja, później sam produkt [jakość]

—    koncepcja sprzedażowa, okres międzywojenny, zwłaszcza w U SA, reklama, promocja, pierwsze sklepy samoobsługowe w latach 20, 30tych, Europa [jak zawsze] jakieś 20 lat później, rozwój sprzedaży osobistej

—    koncepcja marketingowa, potrzeby nabywców

—    koncepcja marketingu strategicznego, lata 60, 70,80te, trend w świecie, koncepcje przyszłościowe, różne warianty, elastyczne dopasowania na bieżąco.

Marketing społeczny - nie tylko potrzeby indywidualnego klienta, ale całego społeczelistwa [np. zdrowy styl życia, ochrona środowiska].

Marketing partnerski - partnerskie przedsiębiorstwa.

Marketing wewnętrzny - wszyscy pracownicy wiedzą o marketingu i pracują tak, aby zaspokoić potrzeby klienta zewnętrznego, ale także wewnętrznego [czyli innego pracownika].

Zasady postępowania marketingowego przedsiębiorstwa:

—    orientacja na klienta - badanie potrzeb i dostosowanie do tych potrzeb,

—    zintegrowana działalność, podejście systemowe, skoordynowanie marketingu z pozostałymi działami przedsiębiorstwa,

—    odpowiednia informacja marketingowa - system zbierania informacji wewnętrznej i zewnętrznej do podejmowania decyzji,

—    orientacja strategiczna, planowanie na dłuższy okres, realizacja planowanych zadań,

—    skuteczność i efektywność operacyjna, kontrolowanie, czy rezultaty dają zyski.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
lichtarski (138) 276 6 Podłjłd* dywmaac do nn»łHiil» pgtdiiętlontwaB środek do osiągania celów przed
Definicja marketingu została opublikowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu po raz pierws
PC109963 Definicja marketingu • def. Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu: marketing - proces pl
ZT068 (2) 134 CZĘŚĆ 2. ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM TURYSTYCZNYM Marketing polega na osiąganiu celó
2. Pojęcia marketingu Rewolucja marketingowa polega przede wszystkim na zmianie celów przedsiębiorst
Strategia marketingowa Strategia marketingowa skierowana jest zasadniczo na osiąganie celów, kt
CCF20091008014 Tal). 5. Klasyfikacja grantów dla celów inżynierskich (wg norm amerykańskich ASTM D
skanuj004 30 Daniela Becelewska alnie realizowanych przez człowieka działań związanych z osiąganiem
III. Procedury osiągania celów szczegółowych Czynności nauczyciela Czynności
s 130 131 ROZDZIAŁ 5 130 największym stopniu osiąganie celów edukacyjnych i wychowawczy* li .
Slajd16 Współczesne definicje przedsiębiorczości w literaturze amerykańskiej Lp. Pojęcie

więcej podobnych podstron