122091

122091



Różne systemy zarządzania jakością, nowe podejście: wg serii norm ISO 9000 dotyczą zasad organizacji przedsiębiorstwa. Odpowiednia jakość produktu lub usługi. Dotyczy organizacji firmy:

•    jakość powstaje we wszystkich procesach czyli odpowiedzialni są za nią wszyscy, którzy przy nim pracują (magazynier, projekt itd.)

•    zapobieganie możliwościom powstawania wad

•    podstawą tego jest dokumentacja dla wszystkich działów

ISO 9000 składa się z kilku norm. ISO 9001 jest jedną z nich - zwiększona uwaga na poszczególne etapy produkcji od projektu po serwis i co jest ważne w poszczególnych etapach. ISO może zastosować każda firma.

Firma , która ma coś to idzie i sprawdza się przez „audit” wdrożono i jest OK to dostaje się certyfikat. Firm, które ten system maja jest ok. 3000 w Polsce, a na świecie więcej. Mają je nawet uczelnie, tłumaczenia, urzędy miasta, system energetyczny.

Podstawowym zadania Kierownika Marketingu:

1.    muszą uczestniczyć w formowaniu strategii skierowanej na wytworzenie produktu wysokiej jakości

2.    musza zapewnić wysoki poziom marketingowych działań tj. badanie rynku, reklama, szkolenie sprzedawców itd.

Drugi punkt widzenia marketingu. Najważniejsze jest wiedza o tym , jak produkt odbierany przez konsumentów a nie jak postrzega go personel zakładu.

Def Jakości wg Amerykańskiego Stowarzyszenia Kontroli

Jakość - jest sumą cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego

wyrobu do zaspakajania określonych potrzeb.

Jakość zarabia na siebie

Z- zwiększenie zysków przez wzrost sprzedaży wiąże się ze wzrostem kosztów operacyjnych B- promocja, zapasy, pracownicy...)

Ten sam zysk przez poprawę jakości wymagania jedynie ułamka tych kosztów A

•    im bardziej poprawia się jakość, tym szybciej wzrasta sprzedaż, ponieważ zadowolenie klientów jest silnym stymulatorem sprzedaży

•    w miarę jak jakość zdobywa uznanie w przekazie reklamowym i innych formach promocji można podkreślić zadowolenie klienta

•    długofalowym efektem będzie obniżenie nakładów na działania promocyjne do utrzymania wiodącej pozycji konkurencyjnej



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rozdział 22.1 Wprowadzenie do SZJ System Zarządzania Jakością zgodny z obowiązująca normą PN-EN ISO
img 130323 0921 Zarządzenie o wdrażaniu SZJ W związku z rozpoczęciem wdrażania Systemu Zarządzania J
CERTYFIKATdla Systemu Zarządzania wg PN-EN ISO 13485:2012 Wyroby medyczne - Systemy zarządzania jako
25.    Wg norm systemu zarządzania jakością ISO - „działanie w celu wyeliminowan
2 (753) SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PODEJŚCIE PROCESOWE CHARAKTERYSTYKA PROCESU •
■ istota podejścia procesowego EN ISO 9001:2015 Struktura systemu zarządzania jakością (SZJ) w
Podejście systemowe o System zarządzania jakością dla fabryki Indesit Company Polska w ujęciu

więcej podobnych podstron