45293

45293



zmuszony jest dokonywać selekcji i wybiera najczęściej te, których oczekuje. Nie rozumiejąc znaczenia komunikatu odbiorca może go fałszywie zinterpretować, co więcej może mieć to wpływ na tMaściwe rozszyfrowanie kolejnych przekazów o zbliżonym charakterze.

7.    GME-JiEEElNGu£zy]Lsp.Q£óMinLeisce.ptez.ei}lćLCjljnalerlału:

Tekst w gazecie, wiadomość w serwisie, może znaleźć się na czołówce albo wewnątrz numeru na 5 lub 6 kolumnie w formie wzmianki.

Decyzja prowadzącego wydanie gate-keepera może mieć motywy: społeczne, ideowo-polityczne, komercyjne lub techniczno-warsztatowe i zwykle nie ma nic wspólnego z zasadą wartości informacji (news value). Dwa pierwsze kryteria stosuje prasa o wyrazistym obliczu polilyczno-ideowym, trzecie - tabloidy. Względy techniczno-warsztatowe nakazują kontynuowanie podjętego tematu w kolejnych numerach w miarę możliwości w tym samym miejscu. W dziennikach telewizyjnych np. „wyżej ustawia się” te doniesienia, które mogą być opatrzone bezpośrednim przekazem na żywo.

8.    Blokowanie lub neutralizowanie:

Negatywne lub pozytywne emocje można wzmocnić zestawiając obok siebie na kolumnie (lub kolejno w serwisie) kilku doniesień dotyczących tego samego tematu. Obecność obok siebie na kolumnie (lub kolejno w serwisie) biegunowo różnych w ocenie materiałów może sprzyjać ich neutralizacji. Chińczycy równowagę pochwał i akcentów krytycznych nazywają „wyrównywaniem informacji”. Można także przez odpowiedni dobór i zestawienie materiałów wykreować walkę dobra ze złem. gdzie szlachetni „nasi” pokonują „onych złych”.

9.    Manipulowanie sondażami:

Najczęściej polega na przygotowaniu takich pytań (często przez redakcję) na które odpowiedzi udowadniają złożoną przez nadawcę tezę. Wieloznaczność pytań wprowadza odbiorcę w błąd i pozwala na dowolną interpretacje odpowiedzi.

10.    Manipulowanie kadrem i ujęciem:

Odpowiednio dobrane i skadrowane zdjęcie może wywołać skrajną niechęć lub fascynację wobec osób fotografowanych. Ujęcie kamerowe robione „żabim okiem” lub z góry mogą fałszować rzeczywistość podobnie jak tendencyjne dobrane plany wykazujące np.: niedoskonałości postawy i urody.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC23 kilka. Jedna / nich jest dokonywanie selekcji uczniów. Z wykładu mogą korzystać głównie uczni
Oto rysunek smoka. Spośród elementów na dole strony wybierz tylko te, których użyto, rysując
obrotów ustalane są według notowań ciągłych. Te, których płynność nie pozwala na ustalenie kursu wyż
52(1) Wpisz rz do wyrazów. Przeczytaj wyrazy głośno. Czerwoną kredką zakreśl te, których pisowni nie
policz plamki Pokoloruj obrazek. Ile plamek ma na skrzydłach motyl? Policz także te, których tu nie
ORTOGRAFIA NIE JEST TAKA TRUDNA ĆW DLA KLAS MŁODSZYCH 6 Uzupełnij wolne miejsca w wyrazach. Nar
168 69 interpretacji, te wyjaśnianie genetyczne Jest układem swoistych wyjaśnień nomologic/nych, w k
nie miało. Mechanizm ten jest szczególnie silnie rozwinięty u dzieci, dla których te zabawki są najb
Karta?ukacyjna55 4. Otocz zielonym kółkiem te przedmioty, których jest po dwa, czerwonym te, których
zdrowe jedzenie W każdej parze produktów przeznaczonych do jedzenia wskaż te, których spożywanie jes
Wśród kredytów, których kredytobiorcą jest osoba prawna, w tym najczęściej podmiot gospodarczy, możn
Kierunki studentówo Najczęściej wybieranymi kierunkami, na których zdecydowali się studiować wszyscy
METODY PRACY RESOCJALIZACYJNEJ 1.    Pośrednie-te, w których narzędziem jest sam
obrysuj1 Obrysuj na żółto zwierzęta, których w rzędzie jest mniej, a na niebiesko te, których j
Karty pracy ? Rośliny przed zimą 1. Otocz pętlami wyrazy, w których jest b. Podkreśl te, w których

więcej podobnych podstron