plik


REFERAT KOL. KRZYKE ChciaBbym wam przedstawi manual do zmiany Bo|yska uszczelniajcego do brav z silnikiem 1,9 D . Na poni|szym rysunku widzimy zwrotnic ktr trzeba odkrci Zcigamy zaciski hamulcw - odkrcamy dwie [ruby (1) i lekko ostukujemy mBotkiem na zewntrz , Korpus z klockami mo|emy zawiesi na spr|ynie amorka lub przymocowa go do czegokolwiek staBego za pomoc sznurka/drutu . Nale|y odkrci [ruby (2) mocujce zwrotnic do amortyzatora , [rub (3) i (4) dr|ka kierownicy , nale|y tak|e poluzowa obejm (du|) - [rubka (5). Nastpnie [cigamy zwrotnice za pomoc specjalnego widelca . Wbijamy go midzy sworzeD i stukamy mBotkiem do podbicia zwrotnicy . Nastpnie caB zwrotnic z pBosi umieszczamy w imadle , Pierwsze ogldziny wykazuj nieszczelny i luzny uszczelniacz , nale|y wic go zdj i zastpi nowym. Aby go zdj nale|y pozby si krzy|aka z Bo|yskami . Jest on zabezpieczony pier[cieniem segera , za pomoc szczypiec segera zdejmujemy go , a sam krzy|ak nale|y obstukac za pomoc przecinaka lub [rubokrta od spodu , uwa|ajc by nie uszkodzi pier[cieni i podkBadki trzymajcej tulejki igieBkowe........ W taki sam sposb pozbywamy si starego Bo|yska uszczelniajcego , obstukujc w r|nych miejscach dookoBa od spodu . Je[li mamy gumy w dobrym stanie , lub zaopatrzyli[my si tylko w uszczelniacze , nale|y stare Bo|ysko wyjc z gumy , a sam gum wymy ( [rodek czyszczcy + wrztek pomaga) i wysuszy. WkBadamy nowe Bo|ysko tak jak przedstawi to rysunek .Troch sprawno[ci i bdzie gotowe , jednak musimy je umie[ci tak aby nie wy[lizgBo si z gumy . Najlepiej przedstawia to rysunek w przekroju przedstawiajcy prawidBowe zaBo|enie uszczelniacza. WypadaBo by go teraz zaBo|y na pBo[ , jednak najpierw oczyszczamy pBo[ z wszelkich zanieczyszczeD i wycieramy do sucha , nastpnie pozbywamy si wszelkiego nalotu powstaBego podczas wieloletniego u|ytkowania. Do tego potrzebny bdzie papier [cierny grubo[ci ok. 240 i wy|szy lub po prostu szczotka druciana . Ten zabieg pozwoli tak|e na ustalenie kraDcowego zamocowania Bo|yska uszczelniajcego . Gdy powierzchnia jest przygotowana do zaBo|enia , spryskujemy ja lub smarujemy jakim[ smarowidBem uBatwiajcym wpasowanie , ZakBadamy uszczelniacz (wraz z zaBo|on wcze[niej gum) na pBo[ do oporu(oznaczonego strzaBk) a dalej pomagamy sobie jak[ rurk lub czymkolwiek co bdzie wiksze od pBosi i dobrze dopasowane , ja u|yBem starego klucza do [wiec. Na tym etapie to ju| jest wszystko "finto" nale|y zaBo|y krzy|ak i pier[cieD segera , i zBo|yc wszystko analogicznie do rozbirki . {ycz miBej pracy

Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Wymiana pompy paliwa BRAVO BRAVA
wymiany łożysk w suporcie Shimano Hollowtech II
wymiana łozyska piasty przedniej Renault Megane phI
Wymiana łożysk tylnych bębny
Wymiana uszczelki pod glowica
wymiana uszczelki pod glowica Skoda felicia 1300MPI
MK7 Wymiana uszczelki wybieraka skrzyni biegow
Fiat Brava Bravo Wymiana tylnych amortyzatorow bez odkrecania kola
Wymiana uszczelki miski oleju
wymiana uszczelnien
BMW E39 Wymiana wężyków spryskiwaczy
Wymiana ciepła i masy
Jak uszczesliwic kobiete
DEMONTAŻ MONTAŻ TYLNY CZOP ŁOŻYSKOWY

więcej podobnych podstron