55537

55537



PUBLIC RELATIONS forma komunikacji kierownictwa organizacji, której celem jest oddziaływanie na odczucia lub przekonania klientów, potencjalnych klientów, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych dotyczące organizacji, jej produktów lub usług.

Funkcje public relalions:

•    Kontakty z prasą

•    Publicity produktu

•    Komunikacja na poziomie korporacji

•    Lobbing

•    Doradztwo

Pmkładwe środki (iasuiuatuiY) dhiywizach sprzedaży;

Cecha

Sprzedaż osobista

Promocja

Reklama

Public relalions

Sponsorowanie

Cel

oddziaływania

konsumenci

indywidualni

grupy (nie zawsze duże)

duże grupy

duże grupy

duże grupy

Informacja

zindywidualizowana

jednolita

jednolita

jednolita

jednolita

Koszt (na

jednego

odbiorcę)

wysoki

średni

niski

średni

niski

Sponsor

zidentyfikowany

zidentyfikowany

zidentyfikowany

nie

zidentyfikowany

zidentyfikowany

Elastyczność

znaczna

średnia

średnia

niewielka

niewielka

Sprzężenie

zwrotne

dokładne i szybkie

mniej dokładne, lecz szybsze tuż przy sprzedaży osobistej

mało dokładne i niezbyt szybkie

mak) dokładne i niezbyt szybkie

mało dokładne i niezbyt szybkie

Zakres kontroli

wysoki

wysoki

wysoki

niski

niski

STRATEGIE PULL I PUSH: Strategia popychania [push]

Np. ..................

Strategia przyciągania [puli]

Np.

Źródło: Pti Kollrr. G. Annsaong. Prinripfrs of Marketing. Englewood clifft N J 1898, t. 428

Bibliografia:

1.    Altkorn. J. (1995). Podstawy marketingu

2.    Garbarski. Rutkowski, Wrzosek (1997), Marketing Punkt zwrotny nowoczesnej firmy.

3.    Koder P. (2005), Marketing



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PUBLIC RELATIONS FORMA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
BLOOD+0 JESTESMy ORGANIZACJĄ, KTÓRE J CELEM JEST POLOWANIE NA LUPZI, KTÓRZY W JAKIŚ
Public Relations jest teoretyczną i praktyczną dziedziną nauki, której celem jest wypracowywanie i w
Reklama Jest podstawową formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Celem reklamy jest: —
Propaganda - odmiana perswazji publicznej której celem jest nakłonienie jak największej liczby osób
Wzór przemysłowy - forma zdobienia, której celem jest określenie zewnętrznych cech przedmiotów
1 Strona tytułowa Komitet Ochrony Praw Dziecka powstał w 1981 roku. Jest organizacją pozarządową, k
Rymsza, Marek, Kontraktowanie zadań publicznych jako forma współdziałania państwa i organizacji
aby zrealizować program, potrzebne jest zaplecze organizacji społecznej, której celem jest utrzymani
•    krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest ochrona
DSC00118 arodowa organizacja rządowa powstała w Europie po II wojnie światowej w 1949 r., której cel
15 Wyższa Szkoła Bankowa Public Relations Forma działań O Identyfikacja
Rymsza M., Kontraktowanie zadań publicznych jako forma współdziałania państwa i organizacji non-prof
WYCHOWANIE - świadomie organizowana działalność społeczna, której celem jest wywoływanie zamierzonyc
DSCK0008 _J W ychowanie fizyczne to forma uczestnictwa w kulturze fizycznej młodych pokoleń, której&
22 Public relations od podstaw Jeśli organizacja nie korzysta z usług branży public relations do kor

więcej podobnych podstron