55884

55884



sprzedać po ustalonej przez lidera cenie. Duża firma chce zwiększyć swoją sprzedaż, więc ustali cenę mniejszą, niż przyjęły małe firmy, ale taką jeszcze do zaakceptowania przez te firmy - sama zatem ustala swój udział w rynku.

[2]    Barometryczne przywództwo cenowe

0 Jedna z firm, która nie jest dominująca, pełni rolę „barometru

cenowego", inni konkurenci akceptują tę rolę i idą za nią 0 Pozycja barometry nięest stała

0 Dla wielkich firm o wyrównanej pozycji, może być wygodniej, żeby zmiany inicjowała firma mniejsza, ponieważ zmiany zainicjowane przez jednego z najsilniejszych mogłyby wywołać wyniszczającą wojnę cenową 0 Barometrem może być np. firma przodiąca w danej gałęzi pod względem postępu technicznego, innowacji czy odważnej strategii marketingowej

(3)    Konkurencja niecenowa

0 Konkurencja przez markę produktu (permanentna

reklama, nakierowana na markę firmy)

0 Konkurencja innowacyjna (nowe wersje, usprawnienia, nowe rozwiązania technologiczne i lepsze parametry użytkowe)

0 Rozwijanie sieci sprzedaży i dogodniejsze warunki



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zasady obrotu giełdowego (w tzw. dniu wygaśnięcia) i po ustalonej w umowie cenie, określonej ilości
Oczekiwana forma komercjalizacji (dot. rezultatu) Zamknięty słownik ustalony przez WCTT: sprzedaż,

więcej podobnych podstron