59454

59454



agresywna forma promocji. Miejsce reklamy stopniowo wchodzą inne formy

promocji i stają się one........Przejawia się to w budżecie firm globalnych.

Reklama zajmuje coraz mniejszą część budżetu promocji a coraz więcej idzie na finansowanie public-relaction, publicity, sponsoring i promocje sprzedaży.

•    W trzecim etapie rozwoju marketingu charakterystyczne jest to. iż firmy globalne, transnarodowe przygotowują swoje kampanie reklamowe i nadają je jednocześnie w wielu krajach świata. Dzięki temu osiągają wielkie oszczędności w budżecie firmy. Uniwersalizacja procedur i kampanii marketingowych w gospodarce światowej.

3.    Koncepcja 4P:

•    Została ona zaproponowana przez McCarthy'ego i obejmuje:

0 Produkt, (ang. product) Jest on agregatem pewnych właściwości, spełnia określone funkcje podstawowe i dodatkowe, jak i może być rozpatrywany w różnych aspektach: np. rynkowym, techniczno-technologicznym, umiejscowienia wśród pozostałych ofert, cyklu życia. Przy jego analizowaniu zwracamy również uwagę na jakość, markę, opakowanie, gwarancję, jak jest postrzegany przez konsumentów i czy zaspakaja ich potrzeby.

0 Cena, (ang. price) Cena jest z punktu widzenia nabywców, wydatkiem, który musi być przez nich poniesiony, aby wejść w posiadanie produktu.

Natomiast dla przedsiębiorstwa jest wynagrodzeniem za poniesione nakłady. Charakteryzuje się ją za pomocą: polityki cenowej (np. czy cena i koszty są konkurencyjne), wskaźnika elastyczności cenowej popytu, progów rentowności, rabatów, upustów, warunków płatności.

0 Dystrybucja, (ang. place) Zajmuje się sposobem rozmieszczenia gotowych produktów na rynku i zaoferowania ich do sprzedaży. Omawia ona kanały dystrybucji - czyli układy wzajemnie zależnych organizacji zaangażowanych w proces udostępnienia produktu bądź usługi konsumentom lub odbiorcom przemysłowym. Syntetycznej ocenie poziomu obsługi rynku służą tzw. wskaźnik wartości liczbowej i ważonej dystrybucji.

0 Promocja, (ang. promotion) Zaliczamy do niej:

s reklamę, która jest płatną i bezosobową formą promocji adresowaną do masowego odbiorcy

s public relations (propaganda marketingowa) jest to ogół działań związanych z utrzymaniem jak najlepszych stosunków przedsiębiorstwa z otoczeniem

S sponsorowanie, czyli organizowanie środków finansowych, rzeczowych, usług na wspieranie różnorodnej działalności dla osiągnięcia określonych celów marketingowych

* sprzedaż osobista czyli komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży związanych z bezpośrednimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą

s promocja sprzedaży obejmuje te działania i środki, które podwyższają stopień skłonności konsumentów do zakupu np. produktu przez zwiększenie jego atrakcyjności

•    Zgodnie z teoria 4P marketing-mix służy do produkcji właściwego i posiadającego odpowiednie cechy produktu, dostępnego we właściwym czasie i miejscu, przy właściwych rozmiarach promocji i posiadaniu właściwej ceny.

4.    Rozszerzona formuła 7P dla usług:

•    W tej formule do istniejących elementów 4P zostały dołączone następujące:

0 LUDZIE ( ang. people), zaliczamy tu : personel obsługujący, klienta oraz innych nabywców

0 PROCES (ang. process). składa się na niego cała procedura świadczenia usługi a mianowicie od zainteresowania klienta poprzez informację, sprzedaż aż do obsługi posprzedażowej

0 ŚWIADECTWO MATERIALNE ( ang. physical evidence). Są to wszystkie wizualne i materialne elementy , które dla klienta stają się dowodem świadczącym o jakości wykonywanych usług np. logo firmy, jej wewnętrzne wyposażenie, budynki itp.

2



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Następnie zamienia się miejscami zmienne wychodzącą i wchodzącą do bazy oraz oblicza się wszystkie
s 72 73 72 ROZDZIAŁ 3 0    tzw. inne formy z pewnością przyczyni się do jego większej
§20 5. INNE FORMY STUDIOWANIA 1.    Dopuszcza się możliwość zastosowania indywidualne
IMG$60 wielkość 9 pomijn się, a na miejsce skroplonej pary wodnej wchodzą inne składniki spalin (pra
DSCF0002 2 Formy promocji: REKLAMAFormy promocji: AKWIZYCJA Masowa, bezosobowa forma promocji i doci
ćwiczenia (28) Reklama jako forma prómocji to: a)    płatna forma niecelowego oddział
skanuj0022 (133) WALORY KULTUROWE OBSZARÓW WIEJSKICH W POLSCE 141 Na działania promocyjne składają s
S5000327 Wykończone naczynia zostały odstawione w zacienione miejsce do stopniowego suszenia. Już po
PAWLUCZUK ŻYWIOŁ I FORMA (35) podczas poczęcia wchodzi rzekomo w. ciało kobiety j odradzając się w o
fizyka zestaw 2? Chłopiec wchodzi na szczyt Stojących w miejscu ruchomych schodów w ciągu 90s. Stoją
Imię i Nazwisko nr albumu rok i forma studiów Miejscowość, DATA Dziekan Wydziału Zarządzania
P1060024 • II miejsce Reklama Fiata 500, która poruszyła spora rzesze społeczeństwa.Skargi doty
ogólną formą bogactwa, który reprezentował wszystkie inne formy. Można było za niego kupić nie tylko
FizykaII83401 828 źródłem strumienia, skoro tylko przeciwległe miejsca zlutowania metalów, wchodząc

więcej podobnych podstron