59711

59711



Temat: Ceny usług transportowych.

1.    Specyfika cen usług transportowych:

•    Duże możliwości różnicowania cen - Np. obniżenie ceny piwa o 30% dla studentów spowodowałoby odsprzedaż piwa

   W transporcie nie ma substytucji między usługami

2.    Elastyczność cenowa popytu

•    Jak cena spada to popyt rośnie a jak wzrasta to popyt maleje

•    Czasami też tak się zdarza, że cena rośnie a popyt nie spada

•    Duża obniżka - popyt elastyczny

•    Mała obniżka - popyt nieelastyczny

•    Obniż o 20% a zyskasz a jeśli obniżysz więcej to stracisz

•    W dłuższych podróżach transport w miastach jest bardziej elastyczny

•    W szczycie można wprowadzić troszkę wyższe opłaty

3.    Narzędzia kształtowania cen w usługach:

•    Obserwowanie rynku

•    Oszacowanie ile usługa jest warta dla klienta (ile klient wytrzyma i ile zapłaci)

•    Cena niska - tak, ale w wyniku działania rynku a nie szaleństwa

•    Zmniejszanie rabatów i upustów - ustalanie cen na nowy produkt: ogłaszanie nowej ceny i powiedzenie, że przez pewien okres będzie się sprzedawało coś w niższej cenie i obserwuje się rynek

•    Nietrwałość udziału w rynku, - jeśli obniżamy ceny to potem konkurenci zrobią to samo

4.    Taryfa transportowa:

•    Taryfa - cennik

•    Kiedyś taryfy miały charakter aktów prawnych, dzisiaj mającharakter wewnętrzny

•    Taryfy wprowadza się żeby chronić konkurentów przed nieuczciwą konkurencją

•    Taryfy:

o Odcinkowe - płacimy za kolejne odcinki

s Odległościowe - Np. liczba przystanków S Czasowe - Np. 5 minut, 20 minut, 30 minut o Strefowa - wyznacza się strefy, ma oddawać koszt podróży

•    Dyferencjacja

5.    Problem ceny zaniżonej względem kosztów:

o Cena rażąco niska jest ujęta w prawie

•    Porównanie cen z oczekiwaniami

• Porównanie cen kontrofert

• Zażyczenie sobie kalkulacji cenowej

I



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Wykład 6Ceny usług transportowych. 1.    Specyfika cen usług transportowych: •
ekonomika (162) 10. Ceny usług transportowych 10. Ceny usług transportowych 10.1. Podstawy teorii c
Ustalenie przychodów: Ceny usług transportowy:h są przedmiotem zainteresowania producentów konsument
ekonomika (164) 326 10. Ceny usług transportowych którą zaakceptują nabywcy, i przedsiębiorstwo nie
Temat 17.1. Podział transportu kopalnianego. Rozmieszczenie i struktura wyrobisk górniczych w kopaln
71940 Zdjęcie0626 (3) METODY EWALUACJI •    ceny elektryczności > gazu •  &nb
Ekonomika turystyki R Łazarek (98) Tabela 18 (c.d.) Grupa usług Sprzedaż usług Liczba klientów
ET8 128 Rozdział 8. Ceny usług turystycznych Cena jest immanentną cechą każdej transakcji, bez wzgl
ET0 130 Rozdział 8. Ceny usług turystycznych stałe są o wiele wyższe, co utrudnia stosowanie elasty
ET2 132 Rozdział 8. Ceny usług turystycznych poniżej kojarzą się z usługami niskiej jakości. Szerok
ET4 134 Rozdział 8. Ceny usług turystycznych Ustawa o podatku VAT określa zasadniczo trzy stawki te
ET6 136 Rozdział 8. Ceny usług turystycznych T. Nagle zidentyfikował dziewięć czynników kształtując
ET8 138 Rozdział 8. Ceny usług turystycznych który z zasady nie zna szczegółowej kalkulacji kosztu
66742 Image11 (2) Rozdział 2. ♦ rroioftui i t. formacja na temat tych_usług znajduj* sie w rozdzta a
Analiza marketingu usług ubezpieczeniowych 151 Rysunek 4. Zdanie respondentów na temat reklam usług
•    Działanie zmierzające do obniżenia ceny usług w odniesieniu do jednostki w
6. Transport własny czy obcy - problem decyzyjny 2 7. Ceny i taryfy w transporcie 2 SUMA: 15 Meto

więcej podobnych podstron