63522

63522



METODA OCEN KONKURENCYJNOŚCI SEKTORA Mapa grup strategicznych

Grupa strategiczna - Zespół przedsiębiorstw, które konkurują ze sobą i są do siebie podobne.

Metoda graficzna:

Bierzemy pod uwagę np.: jakość i cenę

Czynniki charakteryzujące grupę strategiczną - wybieramy 2 czynniki i oceniamy przedsiębiorstwa wg. Tych czynników

Sposób graficzny pokazuje nam kto jest faktycznie naszym konkurentem.

Każda z tych metod pozwala określić szanse i zagrożenia (jest to połowa analizy SWOT). Trzeba jeszcze określić mocne i słabe strony.

1    metoda:

BILANS STRATEGICZNY Czynniki:

1.    Ogólne relacje z otoczeniem

2.    Technika, technologia i organizacja produkcji

3.    Strategia rozwoju produktu

4.    Strategia dystrybucji wyrobów

5.    Strategia promocji i reklamy

6.    Strategia cen

7.    Planowanie

8.    Gospodarka czynnikiem ludzkim

9.    Gospodarka majątkiem trwałym

10.    Gospodarka materiałowa

11.    Endogeniczne wyznaczniki    procesu zarządzania

12.    Wyniki, koszty, finanse Jest to metoda bardzo ogólna

Dokonuje kompleksowej analizy przedsiębiorstwa

2    metoda



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zastosowania mapy grup strategicznych w analizie konkurencji w sektorze. Mapa grup strategicznych je
• Przewaga konkurencyjna firmy: kluczowe kompetencje, rywalizacja w sektorze, mapa grup strategiczny
• Przewaga konkurencyjna firmy: kluczowe kompetencje, rywalizacja w sektorze, mapa grup strategiczny
Mapa grup strategicznych Stanowi narzędzie umożliwiające poznanie rozkładu konkurencji w sektorze pr
Mapa grup strategicznych w hipotetycznym sektorzeMapa grup strategicznych sektora instytutów wykonuj
Mapy grup strategicznych dla sektora zegarków Mapa grup strategicznych - lata 60    
Metoda mapy grup strategicznych Grupa strategiczna składa się z rywalizujących ze sobą firm, które m
Metoda mapy grup strategicznych W koncepcji grup strategicznych uznaje się, że konkurencja w przemyś
PERSPEKTYWA STRATEGICZNA W ZARZĄDZANIU BIBLIOTEKAMI 433 Konkurentami w sektorze (zob. iys. 1) dla bi
Grupy strategiczne W koncepcji grup strategicznych uznaje się, że konkurencja toczy się między
KONKURENCJA SEKTOR SEGMENT RYANAIRNISKIE KOSZTY STRATEGIA PRZYWÓDZTWA KOSZTOWEGO KONCENTRACJA NA NIS
Szkoła pozycyjna zarządzania strategicznego Rys. Model pięciu sił napędowych konkurencji w sektorze
Metoda mapy grup strategicznych Segment rynkowy > E duży mały Asortyment wytwarzanych towarów
Metoda mapy grup strategicznych Źródło: analiza rynku usług turystycznych w Polsce, Biznes Expert, 2
68683 skanuj0410009 Kryteria różnicowania strategii przedsiębiorstw w sektorze •    

więcej podobnych podstron