65971

65971



Analiza wewnętrzna (w obrębie przedsiębiorstwa) - jej celem jest identyfikacja, ocena i prognoza własnych zasobów przedsiębiorstwa. Chodzi o :

-    zasoby rynkowe - ważny jest udział w rynku, poziom cen, grupy klienteli, rozmieszczenie klienteli, kanały dystrybucji wytworzonych towarów, stopień dywersyfikacji (urozmaicenia) asortymentu towarów, poziom jakości i jego ewentualne zróżnicowanie

-    zasoby finansowe - ważny jest kapitał własny i obcy oraz dyspozycyjny, jego struktura, płynność, strumienie przychodów i wydatków, skala spodziewanych obciążeń podatkowych, tempo wzrostu zysku i rentowności, wielkość płaconych dywidend

-    zasoby technologiczno-produkcyjne - ważny jest posiadany majątek i jego struktura za względu na wiek i nowoczesność oraz grupy rodzajowe (np. budynki i budowle), stosowane technologie, zasoby w sferze badań i rozwoju, czy są one w wystarczającym stopniu wykorzystane

-    zasoby organizacyjne - ważna jest tu forma i struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, metody zarządzania, system informacyjny przedsiębiorstwa, planowanie i kontrola działalności, metody rekrutacji i szkolenia pracowników, czy wiedza jest wykorzystywana w systemie organizacyjnym, doświadczenie kadry kierowniczej w zakresie rynku i produkcji, wykorzystywanie licencji, znaki jakości i znaki fabryczne

-    zasoby funkcjonalne - ważny jest tu :marketing, reklama, sprzedaż , produkcja, finanse, badania i rozwój, koszty, zdolność kredytowa, personel Te wyżej wymienione rodzaje analizy są podstawą projektowania wariantów strategicznych przedsiębiorstwa, ich porównywania z punktu widzenia strategicznych wiązek celów, wyboru spośród opracowanych wariantów strategii optymalnej, oceny stopnia dostosowania strategii do specyfiki przedsiębiorstwa i charakteru jego otoczenia.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Analiza marketingowa - jej celem jest przygotowanie i kontrola planu marketingowego. Audyt marketing
Istota analizy struktury Jej celem jest ustalenie podobieństw i różnic między jednostkami badanej
6 Paweł Cabała1. Wprowadzenie Projektowanie to proces, którego celem jest identyfikacja elementów
Jej celem jest zapoznanie studentów z planowaniem, organizacją i realizacją pracy opiekuńczo-wychowa
herudzinski8 30 Tomasz Herudziństci jej celem jest coś więcej: ukazanie poprzez odpowiednio uporządk
W 2012 r. przyjęta została Dyrektywa w sprawie efektywności energetycznej. Jej celem jest ustanowien
RKCEN7.JK I SPRAWOZDANIA 171 przyszłych pacjentów — a jej celem jest zarysowanie społecznych i etycz
ruszanycn kwestii, a jej celem jest raczej ich wskazanie. Chodzi także o zwrócenie uwagi na sam term
4. Przedsięwzięcia, których celem jest poprawa bezpieczeństwa pracy, wpływu na ekologię czy też
s 83 3.3.2. Proces selekcji Jej celem jest uzyskanie od kandydatów informacji, które pozwolą przewid
DSC07178 Strategie autoprezentacji. 1) Ingracjacja jej celem jest sprawienie na audytorium wrażenia
12654276?2708115512137259773026714877013 nid(652 ll Przedsięwzięcia, których celem jest najczęściej
lecz od ludzi. Ludzie poddają się jej, bo służy ona ich wolności osobistej i bezpieczeństwu. Jej cel
. dyskusja jest natomiast symboliczną formą walki. Jej celem jest narzucenie, poprzez słowa, prezent
0000019 2 28 KINEZYTERAPIA (np. kikut kończyny po amputacji). Jej celem jest możliwie pełne przywróc

więcej podobnych podstron