74134

74134



Marketing STP.

1. Segmentacja rynku (Segmenting) - podział rynku według określonego zestawu kryteriów na relatywnie jednorodne grupy nabywców.

Z Wybór rynku docelowego (Targeting) - związany jest z określeniem atrakcyjności wyróżnionych segmentów i wyboru koncepcji obsługi rynku.

3. Pozycjonowanie oferty (Positioning) - jest to działalność polegająca na tworzeniu wartości i wizerunku (image) oferty firmy na danych rynku docelowego, prowadząca do zajęcia wyraźnego, znaczącego miejsca w umysłach klientów poprzez zróżnicowanie oferty i kreowanie przewagi konkurencyjnej.

Procedura STP - etapy:

1.    Segmentacja rynku:

•    analiza cech potencjalnych nabywców.

•    identyfikacja kryteriów segmentacji.

•    przeprowadzenie segmentacji rynku.

•    określenie profilu każdego segmentu rynku.

2.    Wybór rynku docelowego:

•    ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku.

•    wybór koncepcji obsługi rynku.

3.    Pozycjonowanie oferty:

•    przygotowanie mapy percepcji.

•    ilość promowanych różnic.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Segmentacja rynku Podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy konsumentów
skanowanie0045 (20) Segmentacja Podział rynku według określonego kryterium na w miarę jednorodne gru
5. Seomentacla rynku. Podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy nabywców (segme
P3109160 trudnienia Podział zatrudnionych według określonych kryteriów umożliwia ustalenie /.mian w
Podstawy marketingu, Segmentacja rynku 17. ISTOTA SEGMENTACJI RYNKU Segmentacja to podział rynku wed
Segmentacja - STP- segment, target, pozycjonowanie Segment Podział rynku na względnie jednorodne gup
Ę , Segmentacja ryroku to podział rynku według przyjętego kryterium na grapy konsumentów (segmenty),
75537 Scan10135 1.    Segmentacja rynku to: a)    podział rynku wg okr
SCAN0193 14 4.5. Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym Podstawą marketingowej strategii
1. Segmentacja rynku finansowego: o Jest wiele kryteriów podziału: •    I kryterium
Proces zarządzania marketingowego strategia B badania marketingowe SWP segmentacja, wybór rynku

więcej podobnych podstron