67576

67576



Funkcje produktu

-    podstawowe są odzwierciedleniem relacji zachodzących między produktem a celem, któremu on służy i który uzasadnia jego istnienie. Można je utożsamiać z rdzeniem produktu (funkcjonalność i wydajność).

-    dodatkowe odzwierciedlają stosunek między produktem a konsumentem. Na funkcje dodatkowe może się składać: wygoda użytkowania, funkcje estetyczne dotyczące koloru, kształtu, wyglądu zewnętrznego, symboliczne (np. buty. odzież) czy bezpieczeństwa (np. samochody, sejfy) itd.

W pewnych grupach towarowych (np. odzież, pamiątki) funkcje dodatkowe mogą mieć dla konsumenta większe znaczenie niż funkcje podstawowe.

Jakość jest to suma cech i właściwości produktu, które zaspokajają potrzeby nabywców. Wyższy poziom jakości daje:

-    większą satysfakcję klientów

-    uzasadnia wyższą cenę produktu

-    nierzadko prowadzi do niższych kosztów

Oznakowanie produktu stanowi podstawę jego różnicowania oraz identyfikacji. Obejmuje ono:

-    Nazwę produktu wraz z towarzyszącymi jej informacjami

-    Nazwę przedsiębiorstwa wytwarzającego produkt

-    Markę produktu

Marka (brand)

* To symbol będący nazwą lub/i kombinacją znaków- graficznych - reprezentujący firmę lub/i tow-ar na rynku, odróżniający je od firm i tow arów konkurencyjnych.

-    To równocześnie zespól cech. które w subiektywnym odczuciu uczestników rynku reprezentuje sobą firm lub towar oznaczony tym symbolem.

Znak towarowy (firmowy, handlowy, znak marki)

-    to marka lub jej część, która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączną własność jednego właściciela.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Funkcje podstawowe są odzwierciedleniem relacji zachodzących pomiędzy produktem a celem któremu on s
Przedmiotem projektowania ergonomicznego są relacje zachodzące między człowiekiem a: •strukturą
Przedmiotem projektowania ergonomicznego są relacje zachodzące między człowiekiem a: ■strukturą
s 112 113 112 ROZDZIAŁ 4 się nadzór przez wskazanie jego podstawowych cech i relacji zachodzących mi
PM wyk 6 P1060217 7. STRATEGIE MARKETINGOWEStrategie W zależności od relacji zachodzących między ryn
Image322 Relacje zachodzące między jednobitowyml liczbami dwójkowymi Tablica 4.24 Relacja Tablic
116 117 (3) 116 ĆWICZENIA I WYJAŚNIENIA Relacja zachodząca między słowami jest tu oczywista, ale nic
Kształtować środowisko człowieka z uwzględnieniem relacji zachodzących między ludźmi a obiektami
116 117 (3) 116ĆWICZENIA I WYJAŚNIENIA Relacja zachodząca między słowami jest tu oczywista, ale nu1
118 ///. Pra&maryzm Wyjaśnienie wagi, jaką Lewis przykłada do relacji zachodzących między
System jest to celowo określony zbiór elementów oraz relacji zachodzących między tymi elementami i m

więcej podobnych podstron