76421

76421



Faza wzrostu - cechuje ją silna ekspansja sprzedaży. Popyt rośnie, ceny pozostają na tym samym poziomie lub lekko spadają. Zyski zaczynają rosnąć, a jednostkowe koszty produkcji i marketingu spadać szybciej niż ceny co jest związane z „krzywą doświadczenia”. Przedsiębiorstwo doskonali jakość produktu, wyposaża go w nowe cechy, wprowadza jego nowe modele i produkty uzupełniające, wchodzi do nowych segmentów rynku, zwiększa dostępność produktu, a także wchodzi do nowych kanałów dystrybucji.

W fazie dojrzałości zachodzi:

-    modyfikacja rynku - zwiększenie liczby użytkowników produktów, wejście do nowych segmentów rynku, zdobycie klientów firm konkurencyjnych Zachęcanie klientów do intensyfikacji zakupów (zwiększenie częstotliwości użycia, zużycia jednorazowego, nowe zróżnicowane zastosowanie).

-    modyfikacja produktu - poprawa jego jakości (funkcjonalności, trwałości, niezawodności, zwiększenie uniwersalności, bezpieczeństwa lub wygody stosowania, poprawa stylu i estetyki wykonania produktu).

-    modyfikacja pozostałych elementów marketingu mix - dotyczy ceny. dystrybucji, promocji, dodatkowych usług

Wizerunek marki - jej obraz w umyśle konsumenta, postrzeganie danej marki przez każdego uczestnika rynku Na wizerunek marki składają się cechy, które nadają jej w świadomości i podświadomości uczestników rynku - unikalną wrartość.

TYPY WIZKRUNKU MARKI

1.    Marka rytualna - związana ze specjalną okazją, podczas której jest wręczona [święta, walentynki]

2.    Symboliczna - reprezentuje pewien wzorzec konsumpcji, styl bycia, pewną kulturę [coca-cola- repr ezentująca amerykańską kulhirę)

3.    Snobistyczna - prezentuje najdroższe produkty, które są nabywane przez zamożnych klientów [Gucci]

4.    Przynależna - tańsza, demokratyczna alternatywna marki snobistycznej, jest identyfikowana z pewną grupą społeczną (związek ten nie opiera się na zamożności lecz na wspólnych zainteresowaniach, podobnych zachowaniach, wyznawanych wartościach, np. Harley Dayidson).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0062 (15) 70 bądź w lewo (gdy popyt maleje), bądź w prawo (gdy popyt rośnie) - rys. 4.2. Przy
sam będę w kłopotach. Rewanż nie musi też polegać na tym samym: ja mu pożyczyłem pieniądze, a on pom
MEJOZA ° 1. Profaza : Faza trwa nieco dłużej niż profaza mitozy. Różnica pomiędzy nimi polega na tym
34 bądź w lewo (gdy popyt maleje), bądź w prawo (gdy popyt rośnie) - rys. 2.2. Przy tym samym poziom
IMG83 9. MACEDONIA HEGEMONEM W GRECJI Wzrost potęgi Macedonii i jej ekspansja. Kiedy po bitwie pod
Cechują ją przy tym wyjątkowa liczne poważania z wieloma dzedzinami życa społecznego
WSP J POLN25459 r podstawowa Stereotypu 377 sst dom, a przedmiotami towarzyszącymi kołyska i koszula
cw 92 HODOWLA KOMÓREK IN ¥ITRO FAZA WZROSTU
DSC00067 Rw. fi. Fazv mmmm mtgmmmp • mMp L. Chmis Żwmśm m Faza f: wzrost pracz btaijraatf I— kryzy*
SWScan00375 Rys. 17. Fazy wzrostu organizacji w modelu L. Greincra Źródło: (25] Faza 1: wzrost przez
CCF20090327004 740 E. BUDZISZ czerniak pierwotny- faza wzrostu powierzchniowego utrata ekspresji AP
JA3 „wprowadzenie na rynek’ posiadanie żywności lub pasz w celu sprzedaży, z uwzględnieniem oferowa
Obraz0 (20) Częstość skurczów serca Podczas wysiłku: -    początkowa, szybka faza wz
zmian, jakie miały miejsce w ogólnych zjawiskach. Cechuje ją mniejsza pracochłonność ze względu na a

więcej podobnych podstron