76423

76423



a)    Wielkość, strukturę i zachowanie się rynku docelowego, planowane pozycjonowanie produktu, wielkość sprzedaży, udział w rynku, oczekiwane zyski docelowe w ciągu pierwszych kilku lat.

b)    Planowaną cenę produktu, strategię dystrybucji, budżet przeznaczony na działalność promocyjną w pierwszym roku.

5.    Analiza ekonomiczno - finansowa- dla pomysłów na nowe produkty dokonuje się przewidywań co do przyszłych przepływów finansowych (sprzedaży, zysku), okresu zwrotu inwestycji przy różnych wielkościach sprzedaży. Analizuje się zgodność pomysłu z technologicznymi i marketingowymi atutami przedsiębiorstwa, programem produkcyjno - handlowym firmy, bada rentowność sprzedaży' Poza czynnikami ekonomiczno - finansowymi analizuje się czynniki prawne (np. zapewnienie nowemu produktowi ochrony patentowej). W przypadku większych inwestycji jest opracowywany biznes plan dotyczący podjęcia produkcji nowego produktu w przedsiębiorstwie.

6.    Rozwój techniczny - przekształcenie koncepcji produktu w projekty teclmiczne (modele, serie próbne). Opracowywana jest również koncepcja opakowania oraz oznakowania wyrobu. Dokonuje się oceny cech technicznych produktów' na tle podobnych U'yrobów.

7.    Test marketingowy - polega na wprowadzeniu pierwszej partii nowego produktu (wraz z całym testowanym programem marketingowym) na niewielki ściśle kontrolowany rynek i na określony z góry czas, aby w naturalnych warunkach zbadać reakcję potencjalnych nabywców i wielkość zakupów. Testy rynkowe obejmują najczęściej towary konsumpcyjne (głownie bieżącej konsumpcji), wyjątkowo usługi Testy towarów inwestycyjnych odbywają się na wystawach i targach.

8.    Komercjalizacja produktu - na tym etapie istotne jest określenie kosztów marketingowych wprowadzenia produktu na rynek, odpowiedniego terminu jego wprowadzenia oraz wyboru miejsc sprzedaży. Wprowadzenie produktu na rynek oznacza początek realizacji pełnego programu marketingowego związanego z nowym produktem, w skali odpowiadającej wielkości i charakterystyce wybranego segmentu docelowego Prowadzi się badania nabywców produktu w celu ustalenia czy jest on kupowany przez przedstawicieli zaplanowanego segmentu rynku. Analizuje się zgodność produktu z oczekiwaniami nabywców Bada się opinie o poszczególnych cechach produktu, tworzące się wyobrażenie o pr odukcie i jego tnarce.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rys. 5-8. Wpływ temperatury na strukturę i zachowanie się termoplastów pod obciążeniem Rys. 5-9. Wpł
DSCF6900 Struktura rynkowa - pozwala
Każdy segment powinien reprezentować inny sposób zachowania się nabywcy na rynku-„inny typ
Analiza wielkości i struktury zapasów Sprawność procesów logistycznych w przedsiębiorstwie wyraża si
Każdy segment powinien reprezentować inny sposób zachowania się nabywcy na rynku- „inny typ
43441 skanuj0223 231 Jednym z podstawowych aspektów rynku oligopolis tycznego jest polityka cenowa.
chemiczny, wielkość powierzchni właściwej, stan powierzchni, struktura porów. Na rynku działa kilka
DSCN1824 172 Samobójstwo V’ można również w zachowaniach lud/i r rynku - pojawienie się przekonania
72 Antropologia strukturalna wyobraża sobie, że jej nie uprawia, zachowuje się jak dobry historyk, k
na warunki handlowe, wielkości i struktury sprzedaży -    Badanie promocji a Wymagań
Czynniki kształtujące wielkość i strukturę rynku potrzęb przewozowych •
Jednym z podstawowych aspektów rynku oligopolistyczncgo jest polityka cenowa. Zachowanie się cen na
PM wyk 6 P1060215 7. STRATEGIE MARKETINGOWEStrategie Na strategię marketingową składa się wybór rynk
85874 skanuj0012 (359) 72    Antropologia strukturalna wyobraża sobie, że jej nie upr

więcej podobnych podstron