77209

77209



c)wskaźnik RFM - jest oparty na założeniu, że o wartości klienta decydują:

-przedział czasu pomiędzy kolejnymi zakupami realizowanymi przez klienta (R) - im krótszy, tym wartość danego klienta jest większa

oraz liczba (częstotliwość) zakupów (F) w analizowanym czasie - im częściej klient dokonuje zakupów, tym większa jest wartość klienta

-wartość zakupów (M) - im więcej klient wydaje na zakupy tym jego wartość jest większa

Wskaźnik RFM (formuła podstawowa)) = liczba zakupów w analizowanym okresie czasu uwzględniająca częstotliwość robienia zakupów przez klienta * wartość zakupów * waga -wskaźnik ten jest stosowany przez firmy posiadające imienne bazy danych klientów np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe

-im wartość wskaźnika dla klienta jest wyższa tym jest on bardziej cenny dla firmy; a wartość jego zakupów będzie w przyszłości rosła

Wartość życiowa klienta (CLV) łączy ocenę finansową i marketingową.

-wskaźnik ten może być stosowany przez firmy tworzące bazy danych o klientach i ich transakcjach, zgodnie z zasadami CRM

Wartość życiowa klienta CLV, wskaźnik którego konstrukcja opiera się na przyporządkowaniu przychodów i kosztów do konkretnego klienta lub grupy klientów; pozwala on wyliczyć zyski ze wszystkich transakcji, jakich klient dokonał.

-umożliwia obliczenia długookresowego efekty działań firmy przy uwzględnieniu wielu czynników takich jak: stopa retencji (utrzymania klientów), stopa referencji (pozyskiwania klientów dla firmy przez lojalnych klientów), wielkość średniego zakupu

Procedura liczenia wartości życiowej pojedynczego klienta w kolejnych latach obejmuje następujące elementy:

-przychody ze sprzedaży -koszty zmienne -liczbę klientów -koszty pozyskania klienta

-koszty utrzymania klienta (komunikacja, motywacja, baza danych)



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Ksitjżfci zbójeckie I wreszcie trzeci argument, Amor condusse noi ad una morte, oparty na założeniu,
Nowa strategia bezpieczeństwa narodowego po 11 września ■ dokument z 2002 r. oparty na założeniu, że
Metody dochodowe • Opierają się na założeniu, że przedsiębiorstwo jest dobrem, którego wartość
DSC02441 2 i .Model kapitału ludzkiego — oparty jest na założeniu, że człowiek uczy się i zmienia ca
DSC02441 i .Model kapitału ludzkiego — oparty jest na założeniu, że człowiek uczy się i zmienia całe
Cykl życia projektu Jest to uogólnione przedstawienie przebiegu projektu opierające się na założeniu
Aksjomat to: ograniczenie nakładane na wartość atrybutu, konceptu lub relacji w ontologii BPEL jest
DSCN6365 188 Z POGRANICZA jakiego ucznia dotyczy. Stąd też tradycyjny oznacza, że jest oparty na pod
szczególnych przypadkach Oparta jest na założeniu, że zużycie środka trwałego a zwłaszcza zmniejszen
201404020311 pierwsi* czynnoklą przy wskaźników uniu jest naniesienie na pasek pa-3)   &n
narzutowego sytuacja ta jest zrozumiała — przy założeniu, że dostępny był na miejscu (współcześnie p
Warto tu zauważyć, że metoda oparta na założeniu, że zbrojenie jest zgrupowane, może być mało ekonom
Interakcjonizm symboliczny opiera się na założeniu, że interakcja jest podstawowym procesem społeczn
Marketing- pewna koncepcja zarządzania firmą, oparta na założeniu, że firma jest uczestnikiem rynku,
Założenia CBT Model behawioralny - oparty na obserwacji, że zaburzenia psychiczne są związane są
skanuj0048 (26) 56 56 ? Ten Stosunek ilościowy (proporcja), w jakim jeden towar jest wymieniany na i

więcej podobnych podstron