77232

77232



WYKŁAD IX 25.11.2(X)8

Jak dzieła skuteczny menedżer? Jego zadaniem jest efektywność a tej można się nauczyć 5 cech umysłu według Druckera:

1)    menedżer musi planować swój czas i przeznaczać go tam gdzie są najważniejsze sprawy, tyczy się to przede wszystkim menedżerów najwyższego szczebla.

2)    musi pamiętać, że wszystko co się dzieje jest nastawione a klienta, bo to on decyduje o tym czy kupuje od nas, decyduje także o tym z czego będziemy wytwarzać. Menedżer koncentruje się na śniecie zewnętrznym, w umowie z Rada Nadzorczą ma wyraźnie zapisie do czego się zobowiązał, co ma osiągnąć, jakie parametry zostały mu wyznaczone do osiągnięcia i musi sprostać temu zadaniu

3)    budowanie na zaletach, czyli przydział obowiązków dla pracowników zgodnie z ich solnymi stronami. Tizeba wydobywać efektywność z ludzi, menedżer musi rozpoznać te mocne strony pracowników z rozmów i obserwacji i wykorzystać tą wiedzę aby przydzielić ludzi do odpowiedniej dla nich pracy, w której będą najbardziej efektywni.

4)    menedżer musi umieć koncentrować się na sprawach podstawowych (zrządzanie przez delegowanie uprawnień). Koncentracja na podstawowych izeczach, nie wchodzenie w szczegóły, którymi mogą zająć się inni.

5)    skuteczny menedżer musi podejmować skuteczne decyzje. Może podejmować mniej decyzji ale powinny być one dobrze przygotowane. Musi umieć tworzyć procedury, analizować, nie zapominając o etyce.

>    Procedura- jest podpowiedzią dla wszystkich, pokazuje czego szef wymaga, a także czytelny jest sposób oceny zrealizowanych zadań Pracownicy dobrze czują się kiedy maja klar owność sytuacji, aspekty korzystne i niekorzystne, cele integrują, pokazują kierunek działań.

>    Analiza- w pracy menedżer prawie nie ma rutynowych działań, każda decyzja wymaga analizy bo menedżer odpowiada za ludzi i nie może dopuścić do zagrożenia życia ludzi, ponosi odpowiedzialność za innych.

>    Etyka- etyka menedżera tzn. jeżeli ktoś już został menedżerem to w jego działaniu nie może być preferowania interesu własnego nad interesem firnry.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
psatesty7 /Pytania z wykładu z dnia 25.11.2006r. 1.    Sądowa kontrola administracji
25 11 1040 Narządy zmysłów Najlepiej rozwinięty jest słuch (w*uo« ucyzoimyit. szczytami przyłożone
pic 11 06 015312 216 JEAN COHEN S jest Z A AvN Niezgodność zjawia się wtedy między jedną z presupoz
Moc wiążąca prawa podobnie jak pojęcie prawa tak i moc wiążąca jest pojęciem wielowymiarowym - można
rozdzia? 6 strona2 133 Jak twierdzi K.. Oblój współcześni! praktyka zarządzania jest paradoksalna,
07 11 09 (45) e) Rwa barkowa Rwa barkowa jest zespołem chorobowym charakteryzującym się bólem, który
75378 Obraz0 (25) 462 ARYSTOTELES I SYSTEMATYZACJA WIEDZY FILOZOFl jest białe, nie można się mylić;
img176 (6) metodologii i sposobu badania, jak też. do ..........min dzlulania podmiotu, jest wyraźne
1. Jak uprzemy sfawiono produkcję piwa? Browarnictwo jest jedną z najszybciej rozwijających się gałę
IMG?25 (2) 11 a oświadcza w dalszym ciągu: Chcę podkreślić, iż ten komunikat jak wynika z treści zos
Socjologia , wykład 25.11.2019 „Historia myśli społecznej” Forma zaliczenia wykładu - egzamin

więcej podobnych podstron