77584

77584



Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy

Wykład IV - Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego

S wykształcenie ^ wyznanie S cykl życia

-    Psychologiczne

*    styl życia S osobowość

S klasa społeczna S aktywność S zainteresowania S opinia

-    Behawioralne

J wrażliwość na okazje ^ status użytkownika S intensywność użytkowania S stopień lojalności S etap gotowości do zakupu ^ postawa wobec nowości

Od strony produktu;

1.    wzorce konsumpcji

•    status użytkownika i intensywność użytkowania produktu

S częstotliwość użycia i wielkość jednorazowego zakupu S lojalność wobec marki

2.    warunki zakupu

■    reakcje konsumentów na instrumenty marketingowe (nieelastyczni cenowo, wrażliwi na cenę)

S rodzaj sklepu S impuls i okazje

3.    oferowane korzyści

■    postawy wobec produktu (pozytywna, obojętna, negatywna, wroga)

S wiedza konsumenta o produkde/firmie S typ dostrzeganych korzyści

5. Taktyka segmentacji:

ETAP BADAŃ

-    określ rynek jako całość (definicja klientów, konkurencji, środowisko marketingowe)

-    zdecyduj na którym segmencie się skupisz (wyniki finansowe, najlepsi klienci)

ETAP ANALIZY

- analizuj informacje na temat tego segmentu (o bezpośredniej i potencjalnej konkurencji, zakres ich powiązań, struktura, oferty, benchmarking)

ETAP POZYCJONOWANIA

-    stwórz swój własny profil klienta (demograficzne, geograficzne, psychograficzne)

-    opracuj plan marketingowy skierowany na ten rynek docelowy (wielkość, strategia pozycjonowania)

Rynek docelowy - względnie homogeniczna grupa nabywców, którym producent chce zaoferować produkt. Definicja powinna odpowiadać na pytania:

Co? - jaki produkt, jakie cechy charakterystyczne Jakie? - potrzeby nabywców ma zaspokajać



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład II - Struktura rynku 7.
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład VII - Asortyment i cykl życia
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład XIV - Cena jako narzędzie marketin
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład III - Formy konkurencji Konce
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład XVII - Kulturowe uwarunkowania prz
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład VIII - Marka a znak towarowy
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład IX - Marka w sensie marketingowym
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład I - Podstawy teoretyczne marketing
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład VI - Produkt w koncepcji
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład X - Promotion Mix Narzędzia:
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład XI - Public Relations 5. Funk
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład XIII - Budżet reklamowy 1.
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład XVI - Psychologia przekazu
Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska Marketing Międzynarodowy Wykład XI - Public Relations 1. Defi
Dr. Bogdan Buczkowski Zarządzanie w biznesie międzynarodowym Wykład IV- Handel
Dr. Marek Wasiński Prawo Publiczne Międzynarodowe Wykład IV-Skutki naruszenia norm b) nieudzielania
Prof. Janusz Bilski Finanse Międzynarodowe Wykład XVIII - Segmenty rynku finansowego ^idŁkiwYfóżnia
Dr. Beata Andrzejczak Logistyka Międzynarodowa Wykład IV - Konkurencja w płaskim świecie Pojęcie

więcej podobnych podstron