81114

81114



• cele motywacyjne w planowaniu i realizacji procesu dydaktycznego;

Etapy formułowania celów zindywidualizowanych dla dzieci mających problem w nauce:

1.    Określić cele szczegółowe dla poszczególnych dzieci w kategoriach operacyjnych

2.    Ustalić ich kolejność

3.    Procedury nauczania (sposoby i strategie)

4.    Częstotliwość nauczania

5.    Ilość ćwiczeń przewidywanych do realizacji

6.    Uogólnienie nauczania dla potrzeb innych kontekstów

7.    Stosowanie nagród

8.    Odpowiedni system rejestrów'ani a osiągnięć ucznia Taksonomia celów motywacyjnych:

Ftaziom

Kategoria

Czynności ucznia

Dział

anie

A. Uczestnictwo w działaniu

Świadome i uważne odbieranie określonego rodzaju bodźców oraz wykonywanie czynności odpowiadających przyjętej roli, jednak bez wykazywania inicjatywy. Uczeń ani nie unika danego rodzaju działania, ani go nie podejmuje z własnej wroli, natomiast chętnie dostosowuje się do sytuacji.

B. PodejmowTanie działania

Samorzutnie rozpoczynanie danego rodzaju działania i wrewaętrzne zaangażow'anie wt wykonywanie danego rodzaju czynności. Uczeń nie tylko dostosowuje się do sytuacji, w jakiej się znalazł, ale organizuje ją w pewien sposób. Jest to jednak postępow'anic jeszcze mało utrwalone.

Fbsta

wy

C. Nastawienie na działanie

Konsekwentne wykonywanie danego rodzaju działania na skutek trwałej potrzeby wewnętrznej i dodatniego wartościowTania jego wyników'. Uczeń jest zwolennikiem tego działania i zachęca do niego innych; poglądom jego brak jednak szerszego uogólnienia i pełnej spoistości.

D. System działań

Regulowanie określonego typu działalności za pomocą harmonijnie uporządkowanego zbioru zasad postępowania, z którymi uczeń identyfikuje się do tego stopnia, że można je uwrażać za cech jego osobowości. Uczeń nie zawadzi naw’et w bardzo trudnych sytuacjach, a jego działania odznaczają się skutecznością oraz swoistością stylu.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wego, a także warunkuje poprawność planowania i przebiegu procesu dydaktyczno-wychowawczego na zajęc
wydziałowe nadzorują realizację procesu dydaktycznego w zakresie przedmiotów specjalność i owych. 12
be strony prowadzonego procesu dydaktycznego. Ocenie podlega kadra, realizacja procesu dydaktycznego
Działalność Dziekanatu Wydziału Lekarskiego w zakresie realizacji procesu dydaktycznego została
PODSTAWYTRANSPORTU A.28. Organizacja i nadzorowanie transportu 1. Planowanie realizacji procesów
szczególnych potrzeb studenta w zakresie organizacji i realizacji procesu dydaktycznego, w tym dosto
METODY NAUCZANIA Realizowany proces dydaktyczny oparty jest na metodach tradycyjnie przyjętych: wykł
d009 Wypaczenia poznawcze i ich skutki w kolejnych etapach procesu decyzyjnego Etap I Formułowa
skanowanie0006 (2) w Cele kształcenia: Student po zakończeniu procesu dydaktycznego powinien umieć:
c) prowadzi zajęcia reedukacyjne1. Proces dydaktyczny szkoły uwzględnia cele zmierzające do dokonani
Logistyka - definicje o jest terminem opisującym proces planowania, realizowania i kontrolowania spr
PB291703 włwwck do którego witali wuytcy uczestnicy procesu planowania i realizacji: urbaniści.archi
SPM?082 Proces motywacyjny - planowanie •    Oiciec był dla mwe tak Jak brud. Moja ni

więcej podobnych podstron