83223

83223



Szkolne środowisko uczenia się;

• elementy kultury szkoły, metafory szkoły, typologie szkól;

Szkolne środowisko tworzą:

1.    Zasoby m aterialne:

-    architektura szkoły,

pomoce naukowe i dydaktyczne...

2.    Członkowie szkolnej społeczności:

-    zespół nauczycieli,

-    uczniowie,

-    administracja,

-    współpracownicy.

Kultura szkoły:

I.    Wytwory:

S Rytuały,

S Normy;

^ Role.'

II.    Wartości preferowane:

S ft>żądanie stałej rzeczy (cele),

^ Priorytety realizowane w szkole - dotyczą osiągnięć dydaktycznych, różnych form efektywności,

^ Ujawniają się w postawach nauczycieli,

S Ukryty program szkoły

III. Założenia:

S Odnoszą się do idei, przekonań leżących u podstawy programu i organizacji szkoły

S Stanowią fundament



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
szkolna jako środowisko uczenia się i wychowania). Materialne warunki nauczania i uczenia się w klas
Instytucjonalne a osobiste środowiska uczenia się Jeszcze nie tak dawno termin „środowisko uczenia
Uczenie się myślenia twórczego. Synektyki i metafory. Zasady nauczania metaforycznego: •
się przede wszystkim poprzez przenikanie się elementów kulturowych społeczeństw żyjącej w bezpośredn
Analiza •Analiza odbiorcy szkolenia •Analiza środowiska uczenia się •Analiza zadania do
AKADEMICKIE TOWARZYSTWO ANDRAGOGICZNEEDUKACJADOROSŁYCH Społeczno-kulturowe przestrzenie uczenia się
S5001375 (2) Fot. 48. Starszy chłopiec ze szkoły dla dzieci z poważnymi trudnościami w uczeniu się p
IMGI42 (3) psychomotorycznych ściśle łączy się z uczeniem się kultury. Dzięki rozwojowi systemu nerw
46425 IMGi14 (3) 120 Rozdział 3 cesu uczenia się oraz z instruktażu przedmiotowego do środowisk wzma
AKADEMICKIE TOWARZYSTWO ANDRAGOGICZNEEDUKACJADOROSŁYCH Społeczno-kulturowe przestrzenie uczenia się
Ocena szkolna^tp:- Informacja o wyniku uczenia się wraz z komentarzem;Rodzaie oceniania
IMGh87 (3) 66 Rozdział 2 2.2.1. Aspekty społeczne i kulturowe w teorii uczenia się Jerome S. Brunera

więcej podobnych podstron