90135

90135



Zarządzanie kosztami procesów i działań (ABC/M) dostarcza precyzyjnych informacji o kosztach i rentowności klientów, produktów oraz kanałów dystrybucji, a także efektywności procesów i działań. W odróżnieniu od tradycyjnych metod kalkulacji, ABC/M nie stosuje arbitralnych kluczy podziałowych kosztów, a opiera się na analizie rzeczywistego zużycia zasobów (pośrednio i bezpośrednio) w poszczególnych procesach i działaniach. W zależności od postawionych celów, wdrożenie ABC pozwala przedsiębiorstwu:

1.    identyfikować klientów i produkty, które przynoszą stratę

2.    szacować efektywne kosztowe sposoby obsługi klientów

3.    prowadzić skuteczną politykę cenową i produktową, opartą na informacji o rzeczywistych kosztach i rzeczywistej rentowności

4.    skutecznie kontrolować koszty bez negatywnych skutków dla funkcjonowania przedsiębiorstwa

5.

Największe korzyści ABC przynosi przedsiębiorstwom, które:

-    prowadzą działalność w warunkach ostrej konkurencji (optymalne wykorzystanie ograniczonych zasobów, precyzyjna kalkulacja kosztów przy niskiej marży)

-    bazują na szerokim portfelu zróżnicowanych klientów lub produktów

-    zmuszane są przez regulatora branżowego do uzasadnienia cen/taryf rzeczywiście poniesionymi i uzasadnionymi kosztami

-    zmuszone są do dostosowywania kosztów do określonego zewnętrznie poziomu cen/taryf

-    posiadają wysoki udział kosztów pośrednich w kosztach ogółem



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Jakich typów informacji dostarcza rachunkowość zarządcza?> Rachunkowość zarządcza wspiera proces
img008 (6) Czym jest zarządzanie? Zarządzanie to proces informacyjno-decyzyjny umożliwiający panowan
201112073 Rachunkowość zarządcza — kalkulacja procesowa Lista 3Zad.4. Produkcja odbywa się w dwóch
z2 (2) ĆWICZENIE - PROCES KADROWY Zarządzanie przedsiębiorstwem leśnym Na podstawie dostarczonych
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za 2013 rok1. Informacje ogólne o Spółce GLOB
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMIProcesy Procesy są to zespoły następujących po sobie działań: •
Kardas rodzia 25252525B3 strony 4 225 224 CZĘŚĆ II PROCESY W ZARZĄDZANI! I PRZEDSIĘBIORSTWEM optyma
4.    Zarządzanie kosztami. Obejmuje kwestie związane z takim prowadzeniem proce
Zarządzanie to proces planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania działalności członków
Zarządzanie kosztami projektu Obejmuje procesy niezbędne do zakończenia projektu w ramach ustalonego
2009 05 01 1046 23 Podejście procesowe Zarządzanie całymi sekwencjami działań realizowanymi przez ró

więcej podobnych podstron