91471

91471



Proszę wymienić bariery komunikacyjne, które nie sprzyjaj;; prowadzeniu rozmowy.

1.0 są dza nie polega na narzucaniu innym własnych wartości, na formułowaniu rozwiązali ich problemów. Badacz, który osądza nie słucha tego, co mówi do niego respondent, ponieważ jest zajęty oceną jego wyglądu, tonu głosu, słów, których używa. Badacz, który osądza:

-    krytykuje (np. to nie jest zbyt wyczerpująca wypowiedz)

-obraża (np. nie jest pani odpowiedzialna)

-orzeka (nie interesuje panią, z kim dziecko spotyka się po lekcjach)

-chwali po to, aby manipulować, (dużo pani widzi, ale gdyby bardziej się pani postarała nic nie uszłoby pani uwadze.)

2.    Decydowanie za innych może utrudniać badaczowi porozumiewanie się z badanym nawet wtedy, gdy podyktowane jest troską i chęcią niesienia mu pomocy. Decydując za niego uzależnia go niejako od siebie i pozbawia możliwości samodzielnego podejmowania decyzji. Badacz, któiy decyduje za innych:

-    rozkazuje (np. musi być pani bardziej stanowcza)

-    grozi (np. jeśli pani nie zachęci syna do nauki, będzie on powtarzał klasę)

-    moralizuje (np. rodzice, którzy śledzą każdy krok swoich dzieci, przejmują się jego osiągnięciami, nie pomagają mu. Ja na pani miejscu...)

-    nadmiernie wypytuje (np. gdzie to było? Kiedy? Co pani wtedy zrobiła? Jak długo?)

3. Uciekanie od cudzych problemów może oznaczać, że badacz nie jest skłonny zajmować się lękami, obawami, troskami respondenta. Badacz, który ucieka od cudzych problemów:

-doradza (np. najlepiej byłoby gdyby pani od razu z nim porozmawiała)

-zmienia temat (np. porozmawiajmy o czymś przyjemnym)

-logicznie argumentuje (np. z badań wynika, że matki, które więcej czasu spędzają ze swoimi dziećmi w okresie dzieciństwa, mają z mmi miej kłopotów w okresie dorastania)

-pociesza (np. niech panie się nie martwi, na pewno wszystko się ułoży)



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
twierdzeń, które nie pozwalały na prowadzenie badań empirycznych i miały niezmiernie niską wartość
Mów, aby osiągnąć jakiś cel. Czasami problem nie polega na braku, lecz na nadmiarze komunikowania si
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 6 4. Zamaluj grzbiety książek, które nie stoją
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 6 4. Zamaluj grzbiety książek, które nie stoją
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 6 4. Zamaluj grzbiety książek, które nie stoją
Drugi pogląd • Problem nie polega na braku teorii, ale na niewykorzystywaniu możliwości, które
teoria 06 2014 zaoczne kosior Dla osób które nie dotarły na kolosa z teorii drgań mechanicznych pon
Komunikowanie się - polega na współdziałaniu partnerów procesu komunikacji a zatem nie tylko na nada
SNC00123 KOMÓRKI NK • Duże limfocyty, które nie mają na powierzchni komórkowej
istnieje jakikolwiek rodzaj treningu czy metoda nauczania, które nie mogłyby na jakimś etapie zyskać
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 6 4. Zamaluj grzbiety książek, które nie stoją
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 6 4. Zamaluj grzbiety książek, które nie stoją
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 6 4. Zamaluj grzbiety książek, które nie stoją
3.    Retoryka jako rzemiosło słowa. MÓWIENIE RETORYCZNE to takie, które nie poprzest

więcej podobnych podstron