96814

96814



Blokada z czujnikami i licznikami osi

Podstawowym warunkiem prawidłowej pracy blokady jest odpowiednia konstrukcja czujnika. Czujnik powinien gwarantować prawidłowe rejestrowanie przejazdu każdej osi pociągu, dostatecznie zabezpieczać układ rejestrujący od wpływu zakłóceń powodowanych zwisającymi    częściami wagonu, zakłóceń prądów trakcyjnych i ogrzewczych,

elektromagnesów urządzeń przekazywania informacji w relacji tor-pojazd itp. Czujnik powinien być dostosowany do pracy przy różnych podkładach i podsypce, przy różnych konstrukcjach i zużyciu kół oraz nie wykazywać odchyleń od prawidłowej pracy w przypadku pełzania szyn. Ponadto czujnik nie powinien być wrażliwy na wpływy atmosfeiyczne oraz nie wymagać częstej i kłopotliwej regulacji.

System licznika osi SOL-1 stosuje się do stwierdzania niezajętości odcinków torowych, bocznic, zwrotnic lub większych sekcji torów, zwłaszcza tam, gdzie stosowanie tradycyjnych złączowycłi i bezzłączowych obwodów torowych jest niemożliwe ze względów technicznych lub ekonomicznych.

System przeznaczony jest głównie do współpracy ze stacyjnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, jak np. systemy SUP czy E BI LOCK. System może także współpracować z urządzeniami blokady liniowej lub samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Jeden licznik osi może kontrolować niezajętość nawet kilkunastu sekcji torowych (maksymalnie 20).

System SOL-1 może być stosowany bez względu na rodzaj trakcji (stałoprądowa, zmiennoprądowa, brak trakcji). Może być aplikowany na wiele rodzajów szyn. Umożliwia detekcję pociągów jadących z prędkością 0 do 250 km/li.

System licznika osi SOL-1 składa się z:

- czujnika kola ELS-91 złożonego z głowicy EFM-2403 montowanej bezpośrednio do szyny i elektroniki przytorowej EDS-511 zasilającej głowicę, analizującej poziom sygnałów z niej przychodzących, bilansującej wstępnie osie oraz wysyłającej cząstkowe bilansy osi poprzez linię transmisyjną CAN do właściwego ewałuatora licznika osi CCE;

-    układu transmisji danych CAN między czujnikami, pozostałymi modułami licznika osi a jednostką centralną właściwego licznika (CCE);

-    jednostki centralnej licznika osi CCE (ewałuatora) bilansującej osie dla poszczególnych sekcji torowych i wzbudzającej poprzez linię transmisyjną komparatory odpowiadające tym sekcjom;

-    komparatorów COMP będących bezpiecznymi przetwornicami wzbudzającymi przekaźniki odwzorowujące stany zajętości poszczególnych obwodów torowych itl...itn i stanowiących interfejs systemu do urządzeń srk;

-    manipulatora z wyświetlaczem i klawiaturą do komunikacji operatora systemu srk z licznikiem osi.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC00608 Podstawowym warunkiem prawidłowego działania aparatu jest zapewnienie stałego obmywani
Kontrole stanu BHP Jednym z warunków prawidłowego przeprowadzenia kontroli jest odpowiednie jej
2. Warunki pracy obmurzy pieców szybowych: Jednym z podstawowych warunków prawidłowego działania pie
OSZCZĘDNA EKSPLOATACJA Podstawowym warunkiem prawidłowej eksploatacji połączonej z minimalnym zużyci
42972 skanuj0413 (2) Warunkiem koniecznym dla uzyskania prawidłowej pracy mechanizmu jest nieprzerwa
WSTĘP komp bmp ODŻYWIANIE W NIEKTÓRYCH CHOROBACH Podstawowym warunkiem dobrego stanu zdrowia je
Drugim istotnym warunkiem prawidłowej pracy pieców szybowych jest równomierne zasilanie ich wsadem i
Ogólne zasady eksploatacji ciężarowskazów Podstawowym warunkiem prawidłowego działania
gazownictwo 12  Podstawowym warunkiem bezawaryjnej pracy sieci przesyłowych jest obecność w gazoci
26223 SNC00553 Podstawowym warunkiem prawidłowego przebiegu procesów życiowych organizmu jest
skanuj0017 (273) jfizjslsgia pracy i wyp+ćzynklt: 1. Warunkiem długotrwałej pracy fizycznej jest: a.
slajd0 wmmmrn Innym bardzo ważnym warunkiem i prawidłowego rozwoju dziecka [jest właściwe odży

więcej podobnych podstron