3784495253

3784495253



f{

i j

£ •o

Zintegrowane treści nauczania

Środki dydaktyczne

XVI. ZAPROSZENIE DO TEATRU

CO TO JEST TEATR? g

Gromadzenie słownictwa związanego z teatrem.

Próba zdefiniowania, co to jest teatr na podstawie opowiadania T. Jansson „Teatralna przygoda” i doświadczeń własnych dzieci.

Ustalenie odpowiedzi na pytanie: Czy Emma dobrze wytłumaczyła Muminkom, co to jest teatr?

P. 2, s. 31,32,

Ćw. 3, s. 32,

książki z serii o Muminkach, szary papier, rozsypanka wyrazowa ze słownictwem dotyczącym teatm, liczmany (Wyprawka 44).

wnętrze teatm.

Zabawa dramowa: inscenizowanie mchem opowieści nauczyciela z wykorzystaniem rekwizytu.

Układanie zagadek o poznanych miejscach i sprzętach teatralnych oraz osobach pracujących w teatrze.

Pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi.

Jeżeli jest to możliwe, zorganizowanie wycieczki do teatm.

Dzielenie jako odwrotność dodawania.

Rozwiązywanie zadań tekstowych.

Ćwiczenie sprawności rachunkowej - dzielenie w zakresie 30. Ćwiczenia i zabawy z przyborem nietypowym.

MAGIA TEATRU 5

Głośne czytanie informacji o teatrze.

Dłuższe wypowiedzi uczniów na temat magii teatm.

Rozpoznawanie emocji na zdjęciach, podpisywanie zdjęć.

Rozwiązanie teatralnej krzyżówki.

Wskazywanie różnic między teatrem a telewizją.

Dyskusja „Puste krzesło”.

Mnożenie i dzielenie w zakresie 30.

Sprawdzenie dzielenia za pomocą mnożenia.

Wprowadzenie pojęcia opera na podstawie fragmentu arii S. Moniuszki Gdybym rannym słonkiem.

Zabawa integracyjna w operę.

Przypomnienie wiadomości o poznanych w klasie pierwszej rodzajach głosów wokalnych.

Omówienie treści piosenki G. Tumaua Księżyc w misce.

P. 2, s. 33,

Ćw. 3, s. 32,

CD z piosenką Księżyc w misce z albumu G. Tumaua „Księżyc w misce”,

„bilety do teatm” przygotowane przez N„ karteczki z opiniami do dy skusji „Puste krzesło”, „Kostka uczuć”, liczmany (Wyprawka 44).

W PRACOWNI LALKARSKIEJ Jg

Zapoznanie z różnego rodzaju lalkami teatralnymi i etapami ich powstawania na podstawie wywiadu ze scenografem z pracowni lalkarskicj teatm „Baj”.

Czytanie z podziałem na role wywiadu ze scenografem.

Ustalenie kolejnych etapów' pow stania lalki.

Słuchanie wiersza J. Jałowiec Teatr z łyżki czytanego przez chętnego ucznia lub przez N.

Rysowanie i opisywanie lalki własnego pomysłu.

Projektow^Bfija^MgHM^oajiMKUa^

Wykonanie kukiełki z drew nianei lvżki wedlua instrukcji lub wedlue >.y.l.ąsnego.ppjnyslu.,

Wprowadzenie pojęcia dialog. Układanie dialogów.

Zabawa mchowa „Bal kukiełek".

Zabawa dramowa „Marionetki".

Mnożenie i dzielenie w zakresie 30.

Rozwiązy wanie zadań tekstowych.

Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem przyborów.

P. 2, s. 34,35,

Ćw. 3, s. 34,35,

CD z dowolnym walcem, drewniane łyżki, krepina, włóczka, cekiny, guziki, skrawki materiału,

tekst wiersza (Scenariusz 98), liczmany (Wyprawka 44).

18



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ii i ii £ -o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XVI. ZAPROSZENIE DO
f{ i j £ •o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XIV. JAK TO Z ZIMĄ
f{ i j £ •o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XV. ZDROWE CIAŁO, ZDROWY
f{ i j £ •o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XIII. RODZINNY
f{ i j £ •o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XIII. RODZINNY
f{ i j £ •o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XIII. RODZINNY
f{ i j £ •o Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne XIII. RODZINNY
Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne86 Czytanie wiersza D. Wawiłow Urodzinki. Wypowiedzi
i-l Zintegrowane treści nauczania Środki dydaktyczne P. 2, s. 28,29, Ćw. 3, s. 28, 29. M. 3, s.
2 (826) ^5. środki dydaktyczne, za pomocą których można w procesie nauczania * uczenia się wykonywać
III Programowe treści nauczania, sposoby realizacji zamierzeń dydaktycznych, osiągnięcia uczniówKLAS
F - Metody nauczania oraz środki dydaktyczne wykład konwersatoryjny z prezentacjami multimedialnymi
wiedza oraz racjonalnie stosowane metody, formy i środki dydaktyczne. Zrozumienie procesów nauczania
4. Środki dydaktyczne Do nauczania przedmiotów technologia gastronomiczna z towaroznawstwem w zawodz
p1080014 (3) bowiem cele szkolnictwa pccjalncgo. metody, środki dydaktyczne, formy organizacyjne na
23 TYGODNIOWE ROZKŁADY ZAJĘĆ krąg tematyczny, tematy dni i środki dydaktyczne treści

więcej podobnych podstron