3784497179

3784497179



W 6

Praca z uczniem z lekkim upośledzeniem umysłowym

1

W7

Praca z uczniem z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym

1

W8

Praca z uczniem niewidomym i niewidzącym (specyficzne cele edukacji i rewalidacji niewidomych)

1

W 9

Praca z uczniem niesłyszącym i niedosłyszącym

1

WIO

Praca opiekuńczo wychowawcza z uczniem niepełnosprawnym ruchowo i przewlekle chorym

1

Wll

Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się

I

W12

Praca z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi, nadpobudliwym i agresywnym

1

W13

Praca z uczniem niedostosowanym społecznie

1

W14

Praca z uczniem zdolnym

1

W15

Kompetencje nauczyciela i wychowawcy pracującego z wychowankiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

1

Suma godzin:

15

Forma zajęć - ćwiczenia

Treści programowe

Liczba godzin

ĆW1

Przyczyny uszkodzeń, upośledzeń i zaburzeń rozwoju

2

ĆW2

Charakterystyka podstawowych zaburzeń poznawczych i ich konsekwencji dla edukacji i wychowania

2

ĆW3

Charakterystyka niepełnosprawności fizyczno-ruchowych i ich konsekwencji wychowawczo- edukacyjnych

2

ĆW4

Charakterystyka niepełnosprawności sensorycznych i ich konsekwencji wychowawczo- edukacyjnych

2

ĆW5

Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne w pracy z wychowankiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

2

ĆW6

Współpraca z rodzicami ucznia ze SPE i specjalistami pracującymi z uczniem

2

ĆW7

Metody pracy pedagogiczno-terapeutycznej z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych

3

Suma godzin:

15

Metody i środki dydaktyczne

Ml

Wykład połączony z prezentacją multimedialną

M2

Dyskusja

M3

Film dydaktyczny

SD1

Zestaw komputerowy, prezentacje multimedialne

SD2

Film

Sposoby oceniania

Ocenianie kształtujące

FI

Dyskusja na zajęciach

F2

Przygotowanie do zajęć

F3

Aktywność na zajęciach

Ocenianie podsumowujące

PI

Test zaliczeniowy

P2

Referat przygotowany przez studenta

Obciążenie pracą studenta

Forma aktywności

Średnia liczba godzin na realizowanie aktywności

(Godziny kontaktowe z wykładowcą, realizowane w formie zajęć dydaktycznych - łączna liczba godzin w semestrze)

30

(Godziny kontaktowe z wykładowcą realizowane w formie np. konsultacji -łączna liczba godzin w semestrze)

2

Przygotowanie do zajęć. Studiowanie literatury.

20

Przygotowanie do testu zaliczeniowego.

8

Suma

60

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu

2



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Pion nauki i pracy. -    Uczniowie z lekkim upośledzeniem umysłowym są w stanie opano
2014-03-25Charakterystyka osób z lekkim upośledzeniem umysłowym iloraz inteligencji w granicach
uposledzenie Upośledzenie umysłowe Upośledzenie umysłowe jest zaburzeniem charakteryzującym się znac
SPECYFIKA KATECHEZY DZIECI UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO 75 nej. Praca dydaktyczno-wychowawcza w szkole spe
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną8 Aniela KorzonRodzina i praca zawodowa upośledzonych u
Zadanie nr 5 Moduł V. Metodyka nauczania i wychowania upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - 70 g
diagnoza lekki DIAGNOZA I EWALUACJA INDYWIDUALNA UCZNIA Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM I
p1080144 wauycta aspektów rewa lido wania myślenia dzieci upośledzonych umysłowo W ttopain lekkim, m
82656 p1080144 wauycta aspektów rewa lido wania myślenia dzieci upośledzonych umysłowo W ttopain lek
MFP Type3 090324133541 9.    Porównując trenujące dzieci upośledzone umysłowo w stop
p1080144 wauycta aspektów rewa lido wania myślenia dzieci upośledzonych umysłowo W ttopain lekkim, m
21. Młodzież upośledzona umysłowo w świecie nowoczesnych technologii komunikacyjnych / Piotr

więcej podobnych podstron