3784499730

3784499730



15

Przebieg zajęć

Faza wstępna

1 2    Przedstaw temat i wyjaśnij cele zajęć. Zapisz je na tablicy lub flipcharcie.

Faza realizacyjna

—»    Rozdaj uczniom matę karteczki i poproś, aby zapisali na nich jedno swoje skojarzenie dotyczące RAKA PIERSI.

2    Poproś uczniów o naklejenie karteczek na tablicy lub flipcharcie.

—►    Pogrupuj podobne odpowiedzi. Wskaż te, które pojawiają się najczęściej. Zapytaj uczniów dlaczego tak właśnie

jest, że pewne skojarzenia dominują. Jakie mogą być tego przyczyny?

2    Podziel uczniów na 4 grupy, daj każdej grupie jeden z czterech problemów do dyskusji:

•    DLACZEGO KOBIETY CHORUJĄ NA RAKA PIERSI - PRZYCZYNY?

•    JAKIE SĄ OBJAWY RAKA PIERSI?

DLACZEGO KOBIETY NIE BADAJĄ SWOICH PIERSI?

•    JAKIE SĄ KORZYŚCI Z REGULARNEGO BADANIA PIERSI?

—»    Rozdaj grupom kartki i flamastry. Poproś, żeby zapisali odpowiedzi.

2    Następnie poproś każdą grupę o przedstawienie swoich propozycji na forum i zapisanie ich na tablicy lub flipcharcie.

2    Zachęcaj inne grupy do uzupełniania odpowiedzi i dyskusji. Koryguj wypowiedzi.

—»    Przedstaw mini - wykład w oparciu o prezentację multimedialną nr 1, w celu uporządkowania wiadomości

i uzupełnienia informacji uczniów na temat raka piersi.

—►    Ponownie podziel uczniów na 4 grupy i daj każdej z grup do wypełnienia kartę pracy nr 1 (patrz aneks - załącznik

nr 1). Poproś, aby każda grupa zaproponowała częstotliwość wykonywania samobadania, mammografii i USG stosowną do wieku kobiet.

—»    Poproś każdą grupę o przedstawienie swoich propozycji na forum i zapisanie ich na tablicy lub flipcharcie.

—»    Zwróć uwagę na ewentualne różnice i zapytaj o przyczyny rozbieżności. Koryguj wypowiedzi.

—>    Rozdaj młodzieży zakładki oraz ulotki dla dorosłych, w celu przekazania mamom, babciom i innym znajomym

kobietom. Podkreśl jak ważne są rozmowy o tym problemie z najbliższymi.

Faza końcowa

2 Rozdaj każdemu uczniowi ankietę ewaluacyjną nr 2 (załącznik nr 4) i poproś ojej anonimowe wypełnienie. —>    Podaj źródła dodatkowych informacji (literaturę, adresy stron internetowych).

Uwagi

1

2    Zwróć uwagę na dostosowanie słownictwa do poziomu percepcji adresata.

—»    Jest to konspekt zajęć możliwy do przeprowadzenia w grupie mieszanej, złożonej zarówno z dziewcząt, jak i chłopców.

—>    Należy pamiętać o pisemnej zgodzie rodziców na uczestnictwo ich dzieci w zajęciach, tym bardziej, że program

dotyczy tematów seksualności'.

—►    Po zajęciach przeanalizuj odpowiedzi z ankiety ewaluacyjnej i na tej podstawie dokonaj ewentualnej modyfikacji

kolejnego cyklu zajęć.

2

Reguluje to Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12.08.1999 r. (Dz. U. 2009, nr 67, poz. 756 z pózn. zm.) w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji, zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Zasadniczo rodzice nie wyrażają już zgody na udział dziecka w zajęciach z wychowania do życia w rodzinie. Zamiast tego mogą zgłosić pisemny sprzeciw, jeśli nie chcą by dzieci na nie uczęszczały (lub też może to zrobić pełnoletni uczeń).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Scenariusz zajęć w oddziale przedszkolnym Temat: „Mii" Cele główne: -
PRZEBIEG LEKCJI: CZĘŚĆ PIERWSZA 1.    NAUCZYCIEL PRZEDSTAWIA TEMAT LEKCJI ORAZ
Scenariusz zajęć w oddziale przedszkolnym Temat: „Miś" Cele główne: -
2/10 SCENARIUSZ LEKCJI NUMER 15 Przebieg zajęć 2/10 SCENARIUSZ LEKCJI NUMER 15 SYLWETKI KOMENDANTÓW
13. Przebieg zajęć Cześć wstępna: •    przedstawienie tematu zajęć i sposobu jego
Przebieg zajęć: Faza wstępna Czynności nauczyciela Czynności uczniów Materiały i
Przebieg zajęć: I.    Zajęcia wstępne: a)    przywitanie się poprzez
7. Metoda projektu i portfolio Opis przebiegu zajęć Część wstępna (45 min) 1.
Temat: Orliki w niebezpieczeństwie Propozycja przebiegu zajęć
13. Przebieg zajęć CZĘŚĆ WSTĘPNA: •    informacja o rodzaju zajęć •
13. Przebieg zajęć: CZEŚĆ WSTĘPNA: •    uczniowie zajmują miejsce na podłodze

więcej podobnych podstron